Katten på råttan...

Det här trodde jag inte för några dagar sedan...
 
 
Planen var ju att dammtorka och putsa fönster osv. Inte renovera! Men det ena ger det andra. I början på nästa vecka ska vi byta till en ny luftvärmepump.  Eftersom vi bestämt oss för att ha den på en annan vägg, så ville vi passa på att måla innan den kommer upp. Helst hade jag velat få bort väven också, men nu kör vi en budgetrenovering. Så enkelt och billigt som möjligt!
Jag längtar rent till imorgon, när jag får se hur färgen blir. Eller rättare sagt... vilken nyans av grå det blir😊
 
Tidigare i veckan sprang jag in på Reprisen. Jag hittade inte det jag sökte just den dagen, däremot fyndade jag tre pocketböcker av Sofie Sarenbrant (5kr/st) Jag hade två sedan tidigare, men ville läsa dem i ordning. Så nu är jag igång igen, efter en kortare läspaus.
 
 
Det kan ju passa med soffhäng mellan strykningarna. Halva matrummet ska göras innan helgen i alla fall. Sedan kan det nog bli ett uppehåll tills monteringen och Kirunaresan är gjorda. 
Det tog 9 år att komma till skott, 
snart är det röda rummet ett minne blott.
Kanske ger det ännu mera ringar på vattnet🤔
Vi får väl se

Kommentera här: