Väger tungt

En jobbig händelse behöver angripas med flera måbra-stunder. Då får inte det jobbiga övertaget. Så tacklade vi en dag under veckan. Vi hann bl.a med en supergo' lunch, stros på M&M, barnbarnsmys och en kvällsbastu.
 
 
Häromnatten hade vi sovfrämmande. 
 
 
Det var så mysigt att få ligga bredvid lillhjärtat och snusa och känna handen kring ansikte och hals. Eftersom hon har totalvägrat flaska under första året, så har vi fått längta efter denna stund länge. Sommarens händelser gjorde att premiären fick skjutas på framtiden dessutom. Men nu gick det vägen i dubbel bemärkelse. Det verkade nästan som att hon hade sovit här förut.
 
Fredagkväll hade vi ett annat storfrämmande ( ja, ingen av dem är speciellt stora av sig i och för sig)
En vän från Mora var i faggorna och jag och hon tog tillfället i akt och tog en bastu. Avkoppling deluxe med välgörande värme och givande samtal. Jag sov sååå gott efteråt! Pumin blev besviken dock, eftersom hon inte hade med sig pumisyrran. Det krävdes att hon fick se med egna ögon att skuffen var tom, för att hon skulle lugna ner sig. Stackar'n!
 
Vi kan checka av nån måste-grej då och då. Vi var och tittade på gravsten på stenhuggeriet, som Mannen  jobbade på för drygt tjugo år sedan. Det var tur att vi gjorde det, för priset var bra mycket bättre än via begravningsentreprenören. Efteråt tog vi en sväng på Skogskyrkogården för att se lite olika alternativ.
 
 
Jag tycker den är väldigt rogivande, med sina mossbeklädda stenmurar omgiven av skog.
Det blir den tredje kyrkogården att besöka. De andra två gjorde vi iordning idag, jag och mamma. Hon hade varit och handlat växter med syrran, så det gick riktigt smidigt.
 
 
 
Vi avslutade med en fika hos svärmor, som bor nära en av kyrkogårdarna. Skönt att bocka av även detta. Jag försöker se det som att jag har det bra som har många att hjälpa. Det hade varit värre om jag hade varit mol allena. Men visst...ibland vill jag bara dra täcket över huvudet också, eller åtminstone inte lämna gården på flera dagar. Det är den där vågen igen som behöver korrigeras med jämna mellanrum.
 
Nya dagar, nya möjligheter...En gör så gott en kan, medan man kan!

Kommentera här: