Tillbaka i tiden

Oj, vad glad jag är att jag inte har kollat på Barnmorskan i East End tidigare. Då har jag kvar en massa avsnitt att se.
 
 
Jag har halkat in på den under senaste veckorna, på olika kanaler och därmed inte i kronologisk ordning. Lite förvirrande. Idag började jag se den från första början- säsong 1, avsnitt 1- på Netflix. Tror att jag missat hela första säsongen, så nu har jag gott om kvalitetstid framför rutan.
 
Häromkvällen lyckades jag dessutom pricka in en bra film, som också hade historiskt perspektiv. Och biografiskt!
 
 
Jag tyckte att hon var helt underbar, Alicia Vikander, i huvudrollen. Gråtboxen stod bra till. Tur jag hade fyllt på papper!
 
Vi trotsade regnet en dag och for på en liten inköpsrunda. Jag kom hem med en påse ljung och kände mig överlycklig.
 
 
Naturligtvis var det till ett bra pris. Priset har betydelse, till skillnad från storleken😉
Nu ska det bara sluta regna också. Lite piff och lite puff vill jag ha på altan i höst. Också😊
 

Kommentera här: