Ljus i mörkret

Helgen har bjudit på många ljusglimtar.
 
 
Mysiga stunder hemma - ensam, tillsammans med mannen, med barnen, med barnbarnet, med vänner som kom och överraskade en kväll.
 
Loppisbesök i dagarna två samt pysselshopping för presentkort, som jag fick när jag fyllde i år. Det visade sig att det dessutom var 20% på allt just denna helgen, så det var ett lyckokast att vi bestämde oss för att titta in där efter loppisarna.
 
 
En fika ingick i presenten också. En riktig mysdag❤
Jag är så glad att jag hittade en lykta som passade i rostiga spjutet. Det var det jag letade. Sedan följde det med lite annat fint också. Julduken är fixad bl.a. Helt ny i påse och helt i min smak.
 
Dagens fångst blev till största delen till lillgumman. Några klädesplagg och fem böcker att ha hos oss. Bokintresset har hon  från mormor😉
Några saker åt mig själv hittade jag i alla fall.
 
 
Vimplarna är en Re-make, en mycket välgjord sådan. Jag ser den vaja på altanen till sommaren.
Tills vidare får jag hålla mig till ljusmys ...
 
 
... och värme i bastun och kaminen. 

Kommentera här: