Roadtrip × 3

Nu är jag slut. Men oj, så mysigt, roligt och inspirerande dessa utflykter har varit. Vi började som sagt med en Happis-Torne-resa förra torsdagen. Som vanligt var bilen full på hemvägen. Inga palmer eller kaktusar mellan bena denna gången dock. För min del blev det mestadels komplettering av badlakan och husgeråd. Och förslutningsbara plastpåsar i olika storlekar! Jag har ju hört vänner prata om dessa praktiska påsar, men aldrig kommit så långt att jag köpt dem. Nu inser jag att de är kanonbra till mycket. Bl.a så har jag redan börjat använda dem till pyssel.
 
 
Det här är det jag virkar på nu. Kan bli en flodhäst om jag har tur.... och lite skicklighet kanske. Och nä, jag har inte färdigställt alla påbörjade saker innan. Nåt saknar garn, nåt kräver tänkande, klurande och provande,  vilket inte passar mig just nu. Nu kör jag löpande band-principen.
 
I tisdags gick trippen inte lika långt. Då drog jag med juntan till Luleå för att shoppa lite nytt till våra träffar. Vi passade också på att kika in på Kronan och Röda Korset. Det blev lite pyssel och ett par loppisfynd. 
 
         
 
Jag bestämde mig till slut för denna "ljuslykta", som är gjord av flaskor utan botten. Jag ångrar mig inte. Den kan nog ge mys både inne och ute tänker jag. I skrivande stund kom jag nog på var den kommer att passa inomhus!!!
En fyrkantig liten duk är alltid bra att ha till att dekorera diverse projekt
En riktigt mysig dag, trots att vi inte fick oss någon lunch. Det får bli en annan gång. Någonstans där det finns riktiga parkeringar, alternativt bättre chaffisar. Say no more😂
 
Så igår var det dags igen. Vad gör man inte för sina barn😊? Dottern hittade en bil i Umeå och naturligtvis ställde vi upp och åkte och tittade på den. Ja, det blev köp dessutom!  Eftersom vi ändå var där och bilsäljaren inte var hemma förrän på eftermiddagen, så besökte vi förstås IKEA och Avion Shopping också. Premiär för min del. IKEA blev billigt av förklarliga skäl. En förpackning av ovannämnda påsar av den minsta sorten, som inte fanns i Happis, en till förp. stora värmeljus och ett mjukishjärta med armar åt Agnes. En 10-kronors grej, som roade massor. Speciellt de långa och många tvättråd lapparna!!! Liknade babblarna gjorde den dessutom.
 
Det som lockade tant Pyssel i övrigt var förstås Panduro och TGR. På det förstnämnda var det inte mycket rea, så då var det inget jag "behövde". Men jag lockades i alla fall att prova en överraskningspåse.
 
 
Tyvärr!!! För det var då inte någonting som var nåt som passade mig. Eller vad tycker du?
 
 
Döskalleschabloner, gran-och hjärtgirlanger och tygband med typ barrmotiv. Jag kände mig som en unge som blev besviken på innehållet i skyltsöndagspaketet.... Lurad!
Fast det var ju spännande innan....
 
Sedan skulle vi ju hem också. I två bilar. I mörkret, blåsten och regnet.
Men det gick faktiskt riktigt bra. Det svåraste var att hålla koll på följebilen, som inte alltid hängde med oss brudar. Full koncentration både vid körning och som baksätessällskap, kräver ju dock sin kvinna. Jag som annars brukar ha jättesvårt att hålla mig vaken över Huvudtaget!  Men ibland funkar den där extra koncentrationsknappen (finska sisun) och jag kör på så länge det behövs. Sedan kommer det alltid en morgondag (om man har tur vill säga...kan ju komma fler) Det där lät ju lite tokigt förstås. Jag välkomnar härmed alla morgondagar, så många som möjligt.
En gör så gott en kan, efter förutsättningarna 😉
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: