Mat & prat....

...med små & stora, varvat med shopping av både gammalt och nytt det är förra veckan i kvadrat. Jag kan säga att det har satt sina spår- både positiva och negativa. Men så är det ju för mig och många med mig- det tar på att ha roligt! MEN det ger också så mycket boozt för själen, så det behövs. Inte alltid så här intensivt dock, det körde liksom ihop sig lite.
En dagstripp gick till Boden med juntan. Äntligen blev den av, den som vi pratat om så länge. Kallt var det ute, men det gick bra ändå. Minus 18 är ju inte värst 😉
Vi provade en okänd restaurang för depåstopp och blev glatt överraskade. Både gott och mysigt!
 
 
 
"Oregano" hette stället. 
 
När jag gjorde advent insåg jag att vi behövde nya adventsljusstake. Och jag hittade i alla fall en.
 
 
Jag fyndade lite annat smått och gott också- bricka till adventsljusen, garn etc. Men framför allt så hade vi en jättetrevlig dag.
 
I lördags blev äntligen IKEA/Torne-trippen med goda vänner av. Jodå, vi fick med männen också😊 Efter IKEA är då i alla fall jag lagom mör, så Tex i Torne går på ren vilja. Men milde himmel vad mycket fina julgrejer de hade!!! Bland allt annat "lite av varje" som de alltid har. Jag återkommer med bilder på den fina julstjärnan jag hittade till det andra fönstret i vardagsrummet och en läcker, liten trägran som jag blev förtjust i. Kul med lite nytt och annorlunda.
 
 
Maten på IKEA blev dock samma som alltid.
 
Jag har också gjort stan med svärmor en dag. Började med ett frissabesök och åt sedan lunch med dottern och barnbarnet.
 
 
Det var också gott😊 Lillfia hade ögoninflammation, så hon fick följa med mormor hem sedan, när mamman för på jobbet. Svärmor shoppade för oss båda. Tror jag klarade mig från alla frestelser den dagen.
 
Förkylningarna har nått flera även i vår familj, så jag hoppas verkligen att jag slipper. Vill inte! 
Krya på er alla förkylda! Den här lilla donnan har varit här en natt och en dag  (så jag riskerar att åka dit men tar risken). Just nu är nycklar jättekul. Vilken lycka att få en egen ugglenyckelknippa, så att de viktiga nycklarna är där de ska, när man behöver dem.
 
 
Älskar dig så in i vassen, gumman!

Kommentera här: