En dag i taget

Sköna söndag
 
Kollade ikapp olika program på Play och virkade på en bläckfisk. Ingen annan inne. Bara jag.
 
Mysiga måndag
 
Följde med dotter och barnbarn på babysim. Var inte med i vattnet utan fotade och njöt av att se lillgumman njuta. Efteråt bjöd jag på fika på Hanséns. En riktig mysdag med andra ord.
 
 
 
Trevlig tisdag
 
Måndagens junta flyttades till tisdag. Jag jobbade med flera olika projekt. Fortsatte med rammålning, målade en kartongbokstav och klädde lådor med tyg. Bokstaven gjorde jag klar hemma under kvällen. Mannen frågade om jag inte fick nog under dagen. Ibland så är det lika bra att passa på när inspirationen finns.
 
 
 
 
Till saken hör att jag innan juntan var och hämtade pyssellådor, som jag köpt via "köposälj". Där i fanns bokstäverna, så inspirationen var ett faktum.
Den blåa lådan känner jag mig inte riktigt färdig med än, men det får bli nästa veckas pysslel.
 
Ovärderliga onsdag
 
Barnbarnet dök upp efter sin massage. så dagen var räddad. Bäbismys slår allt. På kvällen fortsatte det, fast då i lägenheten, som snart är inflyttningsklar. Vi började lite smått att förbereda för tillbakaflytt.
 
Tillfredställande torsdag
 
Jag och Jill (Johnson) hjälptes åt att städa och rensa i några köksskåp. Hon sjöng och jag skötte det andra. Hennes nyaste låtar lockade fram lite tårar dessutom. Herregud, så känslosamt städning kan bli. Nöjd som attan, tills jag började tänka vilka skåp osv som är kvar. Jag behöver verkligen träna på att sätta punkt när jag har gjort nåt och inte börja tänka på vad som är kvar. Jag tycker ju som att jag blivit så klok med åren. Emellanåt i alla fall..... Så nu är jag nöjd! Punkt.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: