På rosa moln

Trots en lättare förkylning och en riktigt regnig dag, så är humöret på topp. Idag har jag fått följa dottern på ultraljud och fast det inte gick att se så mycket, så såg jag ändå bejsans hjärta slå och fick höra att allt var bara bra. "Hon", om det nu är en hon, ville dock hålla oss på halster och höll ihop benen, så vi får se vad det blir. Mest troligt en tjej, sa de ju sist...
Efteråt hämtade vi mamma och for och åt en lunch. Slog till med rosa efterrätt också, dagen till ära.
 
 
Och mera rosa blev det innan dagen var slut...
 
 
Nu vill jag köpa jord, så jag kan börja med min "blomstersoffa". Årets projekt i trädgården :-) 
Jag har som alltid många projekt på gång både inne och ute.Alla blir inte verklighet, en del tar tid -både att påbörja och avsluta, men oj, vad mycket roligt det finns att göra!
 
De här två verktygen har kommit till användning en hel del den sista tiden. Båda är julklappar från mannen, de två senaste åren. Jag kan verkligen rekommendera båda till de som pysslar mycket. Skärmattan har jag precis börjat använda och jag är helnöjd! 
 
 
Ett projekt har jag färdigställt i veckan, förutom att jag gjort i ordning altanen under några dagar. Det var väl det som gav motivation till att klä bordet, eftersom jag har tänkt ha det ute i sommar. Och det tog ju egentligen ingen lång tid som vanligt. När man börjar....
 
 
 
Nu vill jag ha värme, så det går att mysa i dagbädden, äta ute, spela spel och bara vara. 
 
Jag är så glad över att jag kan göra saker, som jag inte kunde när jag hade som värst dåligt i ryggen. Så när jag har suttit och torkat spjälor i räcket har jag varit tacksam över att jag "kan", även om det tar tid och kräver många pauser och flera dagar. Jag har fått tillbaka lite energi och lust att göra saker. Kanske är det årstiden, men jag fick också en aha-upplevelse, när jag inhandlade mer magnesiumtabletter med B6( tror jag att det var) Jag har börjat om att ta dem på kvällen för att slippa myrkrypningar sedan en vecka tillbaka och nu läser jag på burken att de ska "ge energi och motverka utmattning". Det är ju säkert en kombination av många faktorer som alltid, och jag tackar och tar emot förstås. Andra stunder då jag tankat energi under veckan är juntastunden, som vi denna vecka flyttade till annan dag och annan plats. Vi träffades i en av vännernas kyrkstuga och det var så oerhört rofyllt och avkopplande. Vilken mysig miljö! Och servettpyssel var både lätt att frakta och utföra i en annan lokal. Ibland är det a och o att byta miljö då och då för att skapa nya intryck och energier.
Vad ger dig energi blir jag genast nyfiken på?
 
Kram från lilla jag <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: