Nytt och omständigt

 Ny dator och nytt Windows gör att jag har svårt att komma till skott med uppdateringar här på bloggen. Det är jobbigt när det inte är som det alltid har varit. Jag behöver sätta mig i lugn och ro och sätta mig in i allt, men det finns så mycket annat just nu som jag vill lägga kraft och energi på. Som t.ex plantering av blommor, loppisbesök, och bäbisförberedelser. Jag kom så långt att jag fick över foton till datorn, men sedan tog tid och lust slut... den dan ;-) Nu verkar ju vädret inte bli det bästa de närmsta dagarna, så kanske det kan bli tid för lite teknikövningar också.
Jag tycker ju att det är superkul med både telefoner, datorer, symaskiner och bilar..... så länge de fungerar och jag vet hur jag ska göra med dem. Idag känns det som att man ska vara ingenjör för att förstå alla tekniska apparater. Inte underligt att man lätt kan hamna i stress och känna sig otillräcklig emellanåt. Teknik kan både underlätta och försvåra tillvaron. Det är bara ack, så omständigt att lära sig allt nytt. Nåväl.... en gör så gott en kan och det man inte förstår får man lämna helt enkelt.... tills någon yngre eller mer teknisk kan hjälpa en.
Ha tålamod! Jag gör mitt bästa;-)

Kommentera här: