Liv

Jag lever♥ Mer än någonsin :-D Som de flesta redan vet så blev jag mormor den 4 juli kl.19.20 till den finaste tjejen i hela världen. Förstås ;-) Tårarna börjar rinna när jag skriver, trots att det snart gått två veckor. Allt gick hur bra som helst och mamman mår bättre än på länge. Jag är så glad för det.
Senast idag har vi varit och gosat med lillhjärtat - Agnes♥
 
 
Gissa om det var svårt att lämna ifrån sig henne och fara hem!!!
 
I samma veva som hon föddes, så hade vi superhärligt främmande, som bodde i egen husvagn på vår gård några dagar. Föräldrar till dotterns kompis, som hon lärde känna via nätet för ett antal år sedan. Så det kan bli! Vi konstaterade att utan våra döttrar , så skulle vi aldrig ha träffats. Livet hade då varit väldigt mycket fattigare kan jag säga. Herregud, vad vi har skrattat ;-) Häromdagen var vi och fikade hos dem på campingen i Byske där de bor nu. Då fick de också träffa Agnes.
En dag, medan Vadstenaborna ännu var kvar, kom en gammal (;-D) högskolekompis och hälsade på tillsammans med sin sambo. Också hur trevligt som helst! Nu kanske de hittar hit fler gånger;-) Och vi har mer tid än en fika att umgås. Kort, men naggande gott, är också gott, för den delen.
 
Jag går ännu i väntans tider, men nu handlar det om trädgårdens blomning.
 
 
För första gången har pionen en knopp. Halleluja! Jag hade gett upp för länge sedan.
 
 
Blomstersoffan är fortfarande väldigt grön, men oj, vad många knoppar som snart kommer att slå ut och sätta färg på  min tillvaro. Tror det kanske blev lite väl mycket frön.... men å andra sidan syns inget ogräs heller. De får nog helt enkelt inte plats ;-)
 
Idag var vi och fikade hos grannar, som börjar sin semester nu, så där fick jag se en utslagen pion och lite annat kul.
 
 
För första gången sedan vi flyttade hit har jag fångat båten Stora Björn på vattnet. Och då såg den inte lika stor ut, som den gör när den står på land nere vid udden. Men det var häftigt att få se den i sitt rätta element.
Nu vet jag inte varför det inte går att ladda upp fler bilder igen. Dags att lägga av kanske... Usch, vad irriterande när jag väl kommit mig för att sitta vid datorn!!!
 
Idag har vi i alla fall firat vår förlovningsdag, genom att äta en räk/laxmacka på Västra Kajen. Gott, mysigt och avkopplande! Om sanningen ska fram, höll vi på glömma den, mitt i allt annat som händer runtomkring. Men det slutade ju bra till slut i alla fall.
Nu längtar jag tills lilleman & comany också får semester.Det känns lite som att sommaren inte riktigt har börjat förrän alla är här.
 
PS. Jag vill också skicka en grattiskram upp till "himlen". Hoppas att du fått äta tårta eller nåt annat gott ;-) ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: