Humöret uppe

.... trots regnet som rinner längs fönstrena.
 
Gårdagen kommer jag att leva på länge!!! Jag hade en superrolig dag med bästa kompisen, min storasyster och min mamma. Vi var på loppistripp lite här och var och hade med matsäck, som vi åt på ett perfekt ställe. Vi hade massor att prata om, skratta åt och till och med gråta en skvätt till. Mycket glädje. känslor och tokerier! Loppisfynden blev inte så många som vi hade hoppats på tyvärr. Jag lyckades dock göra årets fynd på allra första stället.
 
 
Jag har velat ha ett gammalt symaskinsunderrede jättelänge, så att hitta detta som dessutom var vitt för 50 kr, var helt otroligt. Jag rengör det med glädje själv till det priset. Kanske blir det en betongskiva på så småningom och eventuellt får den sedan tjänstgöra som avställningsyta vid grillplatsen. Det är igen väldigt slående att när jag precis rensat klart allt ogräs därifrån ordentligt, så hittar jag direkt grejer som jag vill ha där. Jag har dessutom blivit med ännu en kabeltrumma, som kanske också kommer till användning där. Och mannen har börjat klura på en bänk med ryggstöd. Vi är på gång och det är så himla kul :-D
 
Efter loppisrundan blev det altanhäng resten av dagen och kvällen. Grytan som jag hade förberett dagen innan blev grymt god och gjorde dessutom att middagen var snabbt fixad. Väntade på glassbilen, som aldrig kom. Den kom idag i stället, så nu är Majsan förberedd inför nästa helgs gulliga semesterfirare. 
 
Idag hängde vi upp listen, som jag köpte för någon vecka sedan. 20kr och lite färg var den definitivt värd.
 
 
Skåpet är också på plats på toan/tvättstugan. Ska fixa tyg till dörrarna och andra knoppar bara. 
 
Vi är återigen vikarierande tidningshämtare och häromdagen var våran "by" ( ja, vi bor ju lite utanför...) som var den by de sökte. Jag tyckte det var en klockren ledtråd : Hit åker man för att ta det lugnt.
 
 
Jag kan ju i och för sig bara tala för vårt område, men där stämmer det onekligen hur bra som helst. Lugnt och avkopplande i massor! Precis vad jag vill ha och behöver i mitt liv. 
Det är här jag hämtar kraft och energi. Just nu gläds jag så ofantligt åt att jag har kunnat vara mer aktiv än jag varit på länge. Jag vet ju så väl att det inte är en självklarhet och njuter därför extra mycket de dagar som är bättre.
Jag fångar dagen och väljer vad jag gör efter förmåga och förutsättningar. Allt som blir, blir plus och allt som inte blir, blir kvar till en annan dag eller görs inte alls eller väldigt sällan. Fönstrena går t.ex att se ut igenom ett tag till även om det fladdrar en hel del spindelnät utanför :-) En del kanske till och med regnar bort nu när det regnar så mycket. Kan ju hoppas...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: