Julmys både inne och ute

Tänk, vad en liten lagning kan leda till! Jag skulle äntligen sy igen några hål i sömmarna på de röda kuddöverdragen- i ärlighetens namn fanns i alla fall ett av dem hela förra julen. De har hängt på stolsryggen sedan jag gjorde jul och igår kände jag att tiden var inne. Fort var det ju gjort förstås, och när jag ändå höll på så fortsatte jag av bara farten.
 
 
Av en lite snedsydd gardinkappa, köpt på Röda Korset i Skellefteå för en hel tia, och ett gammalt lakan med svärmors broderade initialer, blev det två helt nya kuddöverdrag. Så kan det sluta när symaskinen lyfts upp från golvet upp på skrivbordet :-) 
 
Den höstiga kransen gjorde jag om lite lätt för att passa juletiden.
 
 
Nu när altanen är mer skyddad är det extra roligt att pynta där även till jul. 
 
 
Lite hjärtan och stjärnor pryder nu ljusgallret. 
 
 
Grankvistar till urnan lyckades jag få dit, trots att det hade hunnit bli riktigt mörkt. Jag insåg att det där med att samla kvistar kräver dagsljus. TÄnk, vad bra att det kommer nya dagar! 
 
Ikväll laddar vi för en bastu. Det är arbetsdag ute på motorstadion inför SM-veckan, så mina mannar är där och drar nå´t strå till stacken. Efteråt kan det nog vara skönt med lite värme. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: