Delmål

Etapp 1 avklarad igår. Väl framme i Smågan, så la jag utrustningen åt sidan och tog en dags paus. Det gäller att få ny energi, även om jag skippade blåbärssoppan.
 
Redan igår eftermiddag smet jag iväg på junta, och tog med mig locket till sophinken från toan. Mannen hade letat det lite överallt tills han insåg att jag hade tagit med det. Lite bling efter storstädning är inte helt fel.
 
 
 
Jag fortsatte städandet på juntan också mellan torkningarna. Jag har tydligen stort behov av ordning i mitt liv just nu. Alla våra grejer är än en gång sorterade i kartonger och märkta. Få se hur länge vi lyckas hålla det denna gången ;-)
 
Idag hälsade vi på svärisarna och tog med dem på Coop. Det var uppskattat. De har inte så stora krav på aktiviter, som ni hör. Hälsade på dotra "på brödet" också. Flera generationers släktträff med andra ord.
 
Förutom middagsfix, så blev det en avkopplande stund på soffan med en bok...
 
 
... innan ungdomarna kom och såg hockeyn med oss. Jättemysigt! 
 
Nu har jag tackat ja till att låta ytterligare ett bibliotek att ställa ut mina grejer under maj månad. Sedan får det vara bra för nu i alla fall. Mest troligt så kommer jag att stå på hantverksmarknaden i juni igen, så då behöver jag grejerna. 
 
Imorgon hoppas jag kunna starta etapp två. Bäst att lägga till "hoppas". Allt beror på dagsformen. Men nånting ska jag väl kunna börja med.... hoppas jag :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: