Ju mer vi är tillsammans...

Helgen har varit riktigt mysig. Jag har varit på loppis och second-hand-affärer, lagat och ätit god mat och pysslat.
Efter loppisrundan for jag och min vän och fikade nybakt bröd hos min mamma och sedan följde mamma med hit och var här till idag. 
 
Flera av lördagens fynd togs om hand samma dag. Av ett sprillans nytt. tunt täcke blev det tillsammans med ett lakan, som jag hade sen förut, ett överdrag till "sänggaveln" i gästrummet. Själva sänggaveln är en utdragsskiva till matbordet som nu fått ett till användningsområde. 
 
 
 
Jag är nöjd! Compact living kan leda till många annorlunda lösningar. Jag vill också poängtera att jag fick idéen efter ett besök hos en vän, som hade liknande tänk :-) Fast det tog några dagar innan poletten föll ner hos mig. Men sedan gick det snabbt från idé till färdig produkt :-)
 
Andra inköp var en tygbit plus ett par gardinlängder, som mamma satte igång att klippa till mattrasor direkt. Hon påstår att hon tycker det är kul att klippa, så ... Varsågod!, säger jag bara :-) Jag har påbörjat även det projektet, som dessa trasor var tänkta till. Kan avslöja att det innefattar en virknål- modell grövre!
 
 
Helgens kulinariska höjdpunkter var kantarellsåsen med tillbehör på lördagen och palten på söndagen. Mums! 
Palten blev överraskande ett samarbetsprojekt med BÅDE mamma och svärmor. Svärisarna dök upp på kaffe tidigare under dagen och då passade det ju ypperligt att de stannade även på palt. Och palt blev det i massor! Grymt goda dessutom!
Jättekul att ha alla samlade nån gång emellanåt! Dottern och hennes pojkvän var också här och åt. Det är ju inte alltid så säkert att en dag passar alla, men nu löste det sig nästan av sig själv.
 
Idag har det varit en ovanlig måndag, nämligen junta-måndag! Så nu är risken stor att jag kommer att vara dygnvild även denna vecka, men den smällen kan jag ta. Det blev en riktig bytardag, där flera saker bytte ägare. Jag åkte hem med bl.a lakritspulver, ett läckert snapsglas som jag tänkte kunde bli en minivas, och en magnetburk till min magnettavla. Så kul! En hel del decoupagande blev det också. Vet inte riktigt om slutresultatet kommer att tilltala mig än.... "den som lever får se", som jag brukar säga.
 
Idag är det precis en vecka kvar till värme :-) Och just idag var det ett program på TV från Lloret de Mar :-) Sammanträffande :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: