Vänner för livet

Jag är så glad att jag och min före detta arbetskamrat fortsätter att träffas. Det är 10 år sedan vi jobbade tillsammans och hon har blivit en mycket kär vän. Jag tänker ofta på vad jag lärt mig av henne genom åren och på vad jag upplevt tillsammans med henne - och då väljer jag enbart ( i alla fall oftast ... ) de positiva händelserna. För gudarna ska veta att vi har gått igenom mycket elände också. Men det är historia.
Igår var hon i alla fall ut hit och hälsade på. Och det är jag så glad för ♥
 
 
Jag fortsatte fylla på må-bra-kontot idag med ännu en promenad på isen. I strålande solsken. Det var i princip vindstilla och jag stod där och önskade att jag hade haft en skön stol som jag hade kunnat sitta och sola i. I stället stod jag en stund och bara njöt av att känna solen i ansiktet.
 
 
Inte så bra kvalité på fotot, men jag kan lova att det var ljuvligare än det ser ut :-)
På en stund ska jag besöka min favoritfrissa. Det är på tiden och eftersom jag behöver förnya mitt körkört så vill jag gärna se till att klippa mig innan jag går och tar kort. Efter det paltmiddag hos svärmor och svärfar. Jag fortsätter njuta hela dagen med andra ord.
 
/ Tjingeling
 
 
 
 

Kommentera här: