Egentid

Jag har varit mycket själv denna helgen. Dottern och pojkvännen har gästspelat en stund nu  och då, oftast var för sig, medan övriga familjemedlemmar är bortresta. Sommarvädret håller i sig och jag har valt att ägna min tid till att strosa på i trädgården.
 
 
Tänk att kunna njuta av ogräsrensning! Det var nog mammas pall som var räddningen, för det funkade riktigt bra, när jag dessutom delade upp det på två dar. Med tanke på att ogräset kommer från en enda rabatt så är det rätt uppenbart att det gjorde skillnad. Både rabattens in- och utsida var i behov av omsorg, eftersom det var längesedan någon gick runt rabatten med trimmern.
 
 
Även ogräs och uttjänade blommor kan ha sin tjusning...
 
 
....vid lite närmare betraktelse.
 
Minipenséerna likaså.....
 
 
Jag hämtade hit mamma på eftermiddagen och efter mysigt umgänge och surr även med en gästande kär vän, så tog vi en skön bastu på tumanhand, Jord, svett och tårar tvättades bort i alla fall för en stund, samtidigt som kroppen och själen mådde bra av det.
 
Lite trött i ögat blev jag också och ska skynda mig att ta en bensträckare innan ungdomarna mina ringer efter hämtning från festvalandet.
Nattinatti!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: