Nostalgitripp

Nu är vi hemma igen efter en veckas husbilsliv i gamla semestertrakter. Målet med resan var ju att hjälpa dottern flytta till en folkhögskola, vilket vi också gjorde, men det slutade med att vi packade ihop hennes grejer igen och tog med henne hem. Det kändes helt enkelt inte rätt just nu. Och att ta ett steg tillbaka är också ett steg. Ett stort steg. 
 Vi fick oss i alla fall en härlig semester med jättevackert väder dessutom. Mannen (och jag ;-) ) har fått umgås med sin kusin ( och hans fru :-) ) och prata gamla minnen.
 
 
Vi fick stå med husbilen på deras gård och vilken utsikt vi hade! Och vad det luktade gott!
 
 
 
Mannen lyckades pricka in en rallytävling i Kolsva på lördagen. Jag valde att sitta i husbilen på en parkeringsplats i närheten, medan han var ute på sträckan, och satt och virkade. Jag hade hur mysigt som helst.
 
 
På vägen tillbaka till Norberg stannade vi till på en Loppis utanför Fagersta. Fyndade en garnhärva, en virkkrok, en fruntimmersbok och en vacker, gammal serveringssked. Mannen shoppade en elektrisk häftpicka för 50 kronor. Det var ett fynd! Och det bästa var att den funkade. Man kan ju aldrig vara riktigt säker...
 
Tre IKEA- varuhus har vi besökt. I Sundsvall, Västerås och Valbo. Det hör ju till en semester, eller hur? Panduro i Sundsvall hann jag också springa igenom innan de stängde kl 8 på kvällen. Några inköp blev det till vår värdefulla kurs.
 
 
Sovit på Ikea-parkeringen i Sundsvall på väg ner, tillsammans med dottern och hennes pojkvän, som vi alltid gjorde på den tiden vi hade husvagn. Det gick bra nu också :-)
Jag känner att jag vill ha en egen husbil. Så lättsamt att ha sitt eget och betydligt enklare än att kånka på en husvagn. Lite spännande har det varit ...eftersom just den här husbilen inte alltid vill starta när man vill, men det hände bara några gånger. Och då det hände var jag i trygga händer. Med mannen vid min sida fixar sig allt :-)
 
Trött efter resan...javisst! Men också fylld av energi! Möten med människor, miljöombyte och egentid var guld värt!
Och hela familjen samlad återigen :-) Saknade både sonen och Pumin jättemycket under resan...
Tillsammans klarar vi allt ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: