Det är så tomt här nu. Av gammal vana tittar vi på platserna där du brukade ligga och där är du inte. Tiden stannade som till i torsdags när du fick somna in och slippa ha ont. Till och med viken nedanför oss har varit spegelblank i flera dagar och det är inte så vanligt så här på hösten. 
Jag trotsade värken både i hjärtat och kroppen igår och skurade ur alla krukor, som jag hade tömt tidigare. Det var skönt att göra någonting och att vara ute och få frisk luft.
 
 
Jag hade tänkt nöja mig med det, men kände att jag ville göra fint också. Så på ren vilja gjorde jag iordning ljungen, som jag köpte för över en vecka sedan.
 
 
 
Jag kände mig så nöjd! Så glad att jag gick tillbaka och hämtade två moss- och korgdekorationer när jag var i reahuset på handelsträdgården på sensommaren. Endast 10kr/st och jag höll på gå hem utan. Skulle ha köpt fler....
 
För första gången tände jag också en marschall i den rostiga hållaren/blomman jag fick i somras. Den fick flytta till infarten, bredvid andra rostiga saker.
 
 
Nu är jag totalt knäckt i kroppen, men ändå tillfreds med att jag gjort fint. Hösten är vacker och jag försöker njuta av den, men det hade inte gjort nåt om den inte hade medfört mer värk än vanligt. Det tar lite udden av det fina, MEN jag gör mitt bästa. 
Det är samma sak med träningen. Jag har börjat gå ett par gånger i veckan på sjukgymnastiken och det är så himla kul. Jag blir sämre, men tänker hålla ut och se om det kan bli bättre på sikt. 
Jag fick precis en video på barnbarnet, som idag knäckt krypkoden. Han har kämpat ett bra tag nu. Mina barnbarn och min familj är min stora glädje i livet. Kärlek till er alla❤

Kommentera här: