Bandat-blandat

Veckan har bjudit på både medgång och motgång. Precis som livet ju är mer eller mindre varje vecka. För alla tänker jag.
Måndag morgon kunde jag hålla mig för skratt. Jag steg upp "tidigt" efter en jobbig natt och gjorde mig iordning för ett efterlängtat läkarbesök. När jag kom dit hann jag bara kliva ur bilen, så kom en tjej och sa att det var strömavbrott och att de skickade hem alla. Trött som tusan lyckades jag ta mig hem och slängde mig besviket på soffan. Efter samtal med läkaren, som undrade var jag var?!, så somnade jag och sov till halv tre!!! Jättebra tänkte jag ironiskt, för en som sover nog dåligt på natten. Jag tog tillbaka det sedan, när jag insåg hur mycket jag behövde det. Nåväl, jag fick komma tillbaka igår morse och väntar nu på remiss till öron/näsa/hals. När jag ändå var på plats, passade jag på att träna. Det var sista gången jag gör det på förmiddagen. Vi var säkert fem stycken som skulle samsas om utrymmet och maskinerna ( är ett rum på Hälsocentralen som inte är så stort) Jag brukar träna på eftermiddagarna och då är jag oftast själv. Jag älskar det! Det blir både träning och "meditation" i-ett. 
 
I veckan träffades juntan på Espreso. 
 
 
En som inte kunnat vara med på länge slöt upp och vi konstaterade att det kändes som att det var igår vi träffades. Det är härligt! Vi har utvecklat starka band genom åren. Så starka så jag kunde sitta på ett fik och gråta en skvätt utan att känna att det var skämmigt. Det blir fortfarande ledsamt att prata om Pumin ibland och så får det vara.
Vi hade gjort en gemensam beställning på Panduro och fick grejerna där. Det blev bara lite fina band för min del.
 
 
Trärullarna hade jag sedan förut. Texten är lite svår att tyda på håll, men det står God jul på flera olika språk. Det kommer till användning nu i adventstid.
 
 
Jag har faktiskt börjat pynta lite smått. Så här tidig har jag aldrig varit! Det är mysigt! Häromdagen gjorde jag iordning sovrumsfönstret. När jag hade rett ut ljusgardinen med stjärnor och lyckats få den på plats och sätter i kontakten.....trasig! Jo, jag vet.... jag skulle ha kollat innan, men jag var så säker på att den fungerade.
Det fick bli en tur på Rusta för att hitta nåt nytt. När man har varit till doktorn, brukar man ju få lite uppmuntran🤣
Jag kom hem med både gardiner till två fönster (80kr resp. 20kr!!!) och två ljusringar till sovrummet.
 
 
 
Tack, syrran för att du gjorde mig uppmärksam på dem tidigare👍! Batteridrivna med timer, så det lär ju funka.
Älskar ju att pyssla som ni vet. Det har blivit för lite av det under en lång tid nu, men här en kväll snabbgjorde jag denna ängel av en toarullshållare.
 
 
Om man är känslig, kan man ju använda hushållspappersrulle istället😂 Skitlätt pyssel! Jag hade en träkula istället för att använda en remsa av rullen till huvud, som de hade gjort på Pinterest. Bästa stället att få inspiration!
 
En utflykt, som jag såg mycket fram emot, fick ställas in i veckan pga sjukdom. Tack o lov så verkar det gå åt rätt håll och jag hoppas att det fortsätter på den vägen. 
God bättring, vännen❤ 
 
Barnbarnen har förstås också förgyllt tillvaron❤ Det är då ett som är säkert🤣 Herregud!, som den större utbrast idag ....med stor inlevelse. Så glad och tacksam för att jag har dem! Kärlek❤

Kommentera här: