Guldläge

Mycket har haft guldkant sedan sist. Andra tillfällen... under all kritik😟 Vi börjar med det som lyst upp tillvaron.
Luleå/MSSK tog guld i SDHL efter att de legat under med 0-2 i matcher( bäst av fem) Vilken stämning det måste ha varit i hallen! Jag var där för några år sedan då de också vann över Linköping i tredje och sista finalmatchen. Det var häftigt värre!
 
 
Fler svenska framgångar bland tjejerna i skidor och skidskytte har också varit roliga att följa. Kanske blir det fler imorgon?
 
Igår prickade vi in en kanonfin utedag här hemma. Dottern kom med barnen och vi åkte pulka, skidor, grillade  mackor och njöt av solen.
 
 
Idag var blåsten ett faktum och jag är så glad att vi tog vara på den fina dagen. Nu hoppas jag bara på fler sådana dagar. Det var faktiskt bl.a sådana här dagar samt sommardagar med bad som jag såg framför mig, när vi flyttade hit. Jag kommer ihåg att jag tänkte tanken: Här skulle jag vilja umgås med våra barnbarn( som jag inte visste om vi skulle få ens då) Nu är de här🤣
 
Mannen har gått ut i garaget en stund här och en stund där, när orken funnits. Snart lämnar han över stafettpinnen till mig, eller sanningen att säga så försökte han göra det redan ikväll , men den gubben(gumman) gick inte. Det fanns ingen "vojma" kvar i tanten. Det är några dagar kvar tills beställda fötter etc. kommer, så det är lugnt. Jag tror det blir bra👍 Fortsättning följer....
 
Mindre bra saker under veckan har kostat i onödan. I torsdags upptäckte jag att vi hade missat vår betalda besiktningstid samma eftermiddag. Fattar inte hur eftersom jag skrivit upp tiden i kalendern på telefon som jag brukar, och som jag brukar titta i för att INTE missa någonting. 
 
I veckan investerade vi i ett dubbelt våffeljärn, för att det skulle gå snabbare när vi är många de få gånger som vi nu äter våfflor vill säga. Vilket fiasko! De blev jättekonstiga och tog hur länge som helst att grädda. Det  gamla järnet åkte fram och levererade snabbare trots det är "enkelt". Billigt ÄR inte alltid bra...
Man får leva på förlusterna helt enkelt.....OCH på ögonblick man minns❤
 

Kommentera här: