Utflykter och mys hemmavid

Vilken dag jag har haft😎 Jag började med att sova till 10, efter att ha sovit bra hela natten. Tjoho!
 
 
Efter frukost pÄ altanen och lite smÄfix kom min kompis, för att bada bubbel och mysa. Och mös det gjorde vi ordentligt. Först ett lÄngt bad, sedan rÀkmacka och kaffe ute pÄ altan.
Jag bestÀmde att jag skulle fortsÀtta avkopplingen resten av dagen och har sedan legat och lÀst i dagbÀdden.
Jag köpte flera pocketböcker pÄ gÄrdagens loppis genom RoknÀs, sÄ jag har laddat upp för mÄnga och lÄnga stunder i bÀdden.  
 
 
NĂ„gra inköp blev det. Vissa tokbilliga! Som Hamam- handduken för 5kr, helt ny i förpackning. Jag testade vira in mig i den efter badet idag. Kanonskön👍
Jag tvekade lÀnge pÄ hÀnggrejen. Jag har en likadan sedan förut, förutom att denna har en lös del med veke, sÄ att den gÄr att tÀnda med lampolja. Jag Ängrar mig inte. Det blir fint med tvÄ likadana. Dock skippar jag nog oljan ett tag medan barnbarnen Àr smÄ.
Jag köpte ocksÄ ett renoveringsobjekt, som jag hoppas att mannen kan förbarma sig över sÄ smÄningom. Ett trÀdgÄrdsrelaterat föremÄl som Ànnu inte fotograferats. Om det lyckas kommer bildbevis.
En pÄse bra garner blev det ocksÄ.
 
 
Som tur var sĂ„ hade jag hunnit hem frĂ„n loppisen, nĂ€r vi fick ovĂ€ntat besök. Min kusin och hennes man frĂ„n JĂ€mtland överraskade oss ordentligt.  De var pĂ„ genomresa och stannade bara pĂ„ en fika, men det blev en riktigt trevlig fikastund. Det var lĂ€ngesedan sist! Det kan vara sommarens skrĂ€llđŸ€Ł Vi fĂ„r vĂ€lan se vad resten av sommaren bjuder pĂ„ för överraskelser😉
 
Förra veckan hade vi frĂ€mmande frĂ„n Östergötland. De stĂ€llde sitt "vagnhus"(som barnbarnet sĂ€ger) mittemot altanen och hade nĂ€ra till servicehuset. Det blev nĂ„gra mysiga utflykter i nĂ€romrĂ„det under de dagarna.
En rÀkmacka pÄ JössgÄrden i Sjulsmark blev första anhalten.
 
 
 
 
Sista bilden Ă€r frĂ„n toan! Tro't eller ej😉
 
Det blev ocksÄ en repris pÄ rÀkmacka pÄ VÀstra Kajen. DÄ fick vi Àven sÀllskap av barnbarnen med förÀldrar.
 
 
DÀrefter drog vi till JÀvre och fikade pÄ Kvarncafeet.
 
 
En kvÀll var vi pÄ allsÄng pÄ Ale Kvarn. 
 
 
Det visade sig att vÄra gÀster kÀnde -"var slÀkt" -med ett par frÄn byn och hade varit dÀr förut en gÄng för nÄgra Är sedan. SÄ det kan bli!!!
 
Snart Àr det vÄr tur att resa bort. Vi Äker inte sÄ lÄngt som vÄra gÀster, men huvudsaken Àr att vi fÄr byta miljö och skÀmma bort oss nÄgra dagar. Det ska bli mysigt!

Kommentera hÀr: