Mycket färg på tillvaron

Påsken i år var fantastisk! Nio dagar i följd eldade vi ute och åt lunch i strålande sol. Ibland hade vi besök av barn och barnbarn, mammor och svärmödrar, en dag en granne och en annan dag en vän.
 
 
Pyssel både inne och ute har vi också hunnit med. Måla med vattenfärg på snön uppskattades.
Vi firade sonens 23-årsdag på långfredagen.
 
 
Samma dag fick gumman leta ägg ute.
 
 
 
 
Det blev några stycken när alla var samlade.
 
På påskafton premiäråt vi på Pinchos här i stan. Det var lite besvärligt att sitta på övervåningen, men maten var supergod! Och efterrätten❤
 
 
Maräng, grädde och en himmelsk lemoncurd!
 
Virknålen har haft ledigt en hel del. Efter en dag ute så var tanten gode mör. Innan påsk fick däremot symaskinsnålen jobba. Jag sydde bl.a ett lektäcke åt lillprinsen av dotterns liggande tyger och ett sommartäcke som jag vek dubbelt.
 
 
Idag kom en beställning som alltid är lika kul att öppna. Lite smått och gott till både nya virkade projekt låg däri. 
 
 
Det kliar i virkfingrarna nu. Men orken ska räcka till annat också. Imorgon bär det av på loppisturne och besök hos en 6-månaders tjej, som jag har gjort en grej åt. Bättre sent än aldrig! Jag vill inte avslöja vad, innan jag har gett den. I nästa inlägg lägger jag upp en bild. Den är färgglad kan avslöja i alla fall😉

Kommentera här: