Ge plats för nytt

Jag har hunnit med två stadsturer idag. Först på loppispremiären på Nolia och sedan en hjälpande hand med svärmor och lite egna uppdrag som dock inte gick i lås. Tur det finns Internet. Ibland gräver de sina egna gravar, de fysiska butikerna.... Avslutade med en snabbvisit på Lillbo, så jag fick träffa "de tre musketörerna" (syskonbarnbarnen med pappa) De kom tidigare i veckan,  men vi har inte hunnit träffas.
 
Loppisen var riktigt bra. Stor uppslutning bland säljarna. Det krävdes en paus för att ta mig runt. Äntligen hittade jag efterrättsskålarna, som jag har letat i flera år.
 
 
Jag fick sex stycken och ville köpa fler, men de slutade säljas i samma veva, så jag hade gett upp hoppet.
 
Pling- klockan tyckte jag var både snygg och lite rolig, trots att jag varken har butik eller restaurang.  
Man kan väl låtsas😉
Jag lyckades pruta på flera grejer,  så jag känner mig helnöjd. 
 
Däremot så fick denna skylt bli kvar hos sin ägare ( eller hamna hos någon annan)
 
 
Fast lite rolig var den ju tyckte jag, men för dyr i mitt 
tycke och mannen var inte intresserad heller, så då blev det ju ett enkelt beslut.
 
Igår var det riktig sommarvärme och lite till. Då passade vi på att grilla och äta på altan. 
 
 
Bubbel i solen under grillningen var både gott och svalkande. Lite lätt trädgårdsarbete avklarades innan, vilket förstärkte mysfaktorn ytterligare. 
 
Veckan har inneburit rensning på fler än ett plan. Startade med inlämning av grejer på Loppismagasinet.
 
 
Fortsatte med mig själv. För första gången i mitt liv har jag provat på healing. Det fanns en hel del blockeringar att öppna upp och baske mig att det blev lättare att andas. Så spännande!
 
Gårdagens rensning av jordgubbs- och smultronlådan ger också mersmak. Det ser ju mycket roligare ut när man får bort gammal och torr växtlighet. Bort med det gamla ger plats för nytt 

Kommentera här: