Efter snö....

....kommer strömavbrott och regn! Skittråkigt! Men inget av det går att göra nåt åt, så det är bara gilla läget. 
Strömmen var borta länge på förmiddagen. Det fick bli sport på "paddan" och handarbete. 
 
 
Det här kräver en hel del koncentration, så sporten som gick dåligt idag, fanns mest i bakgrunden. Några "gör om, gör rätt" blir det. trots
att  jag den här gången har en färdig modell att gå efter. Det är i alla fall ohyggligt beroendeframkallande att se det växa fram. Lite till bara... 
 
Det var strömavbrott längre i "huset" än här, så vi fick besök på eftermi#agen. Med sig hade de ett färdigmonterat pepparkakshus, som skulle dekoreras.
 
 
Det blev inte många som hamnade på taket, ska jag säga🤣 Det blev mamman som gjorde det mesta. Frestelsen blev för stor för lillfia vid bordet. Jag glömde ta kort på det färdiga bygget🙊
 
Här börjar det avslöjas var dekorationen tog vägen🙊 Några fler godisråttor smög omkring också. Det här var bara en av dem.
 
 
 Han försökte kamoflera sig, genom att knyta en duk på huvudet, men vi såg att det var en godisråtta.!!!
Jag blev mer sugen på att dekorera ett hus jag!

Kommentera här: