Tankar (om) energi

 
Solen har verkligen gjort allt för att dela med sig av sin energi. Många dagar har tillbringats ute på gården. Oftast har vi fått besök av barn och barnbarn och ätit lunch ute. Mackjärnet har gått varmt. T om lite för varmt emellanåt🙈 När sonen fyllde 22 år häromdagen kunde vi både äta lunch och fika ute. Superhärligt!
En dag satt jag en stund och virkade på min badrumsmatta.
 
 
Mamma har hjälpt mig att klippa mattrasor av "dukarna" (lakanen) som jag hade på borden på min 50-årsfest. Det går att återbruka i flera steg.
 
Energi är något som verkligen behöver fyllas på just nu. Förr kunde man skylla på "den tiden i månaden". Nu får jag istället säga "den här tiden i livet". Förutom alla hormonella och andra kroppsliga problem så  känns det som att jag står på standby, samtidigt som det bara snurrar i huvudet av tankar och oro p g a ovisshet inom andra viktiga områden. Jag har börjat söka hjälp med det jag kan påverka så förhoppningsvis så blir livet lite lättare att hantera så småningom. 
 
Igår var jag utanför Granholmen och luftade mig i alla fall. Första loppisen på väldigt länge som jag kände att jag ville gå på lockade iväg mig. Själva loppisen var väl inte så mycket att hänga i julgranen plus att det var knökfullt med folk och trångt och svettigt( pjuh😥) Däremot var det trevligt med sällskap och fikastund.
 
 
Jag hittade  DVD- filmer till sovrummet, vilket jag var ute efter. Pippi, Madicken, Tjorven med flera är poppis hos barnbarnet. En burk till mina bokstäver, ett minizinkhus och en grå- och vitrutig ny duk föll jag för också.
 
 
 
Så lite ljuspunkter lyckas jag hitta mellan varven. Det finns både i stort och smått, även om annars så positiva Mia inte riktigt orkar och klarar av att alstra tillräckligt med energi för att klara att tackla de jobbiga sakerna bättre just nu. 
Runtom kämpar fler med sina sjukdomar och livspussel. Livet är inte lätt för någon. Jag vet. Men jag bryter också ihop och kommer igen, som så många andra. Ibland på egen hand och ibland med hjälp av andra. Jag erkänner att jag ber för lite om hjälp och  väntar oftast för länge med att söka hjälp, men ibland är det inte så lätt att veta vad jag ska be om hjälp med.
 
Sluttjatat för idag🤔 ( äntligen har jag fått iväg ett inlägg i alla fall) 
 

Kommentera här: