Troll...

...ungen ligger och snusar i sin säng. Mamman och pappan jobbar kväll båda två och mormor och morfar har kvalitetstid med barnbarnet. Ja, hon har inte sovit hela tiden... vi har hunnit leka och läsa bok också. Och duscha dessutom. Det var nog det allra bästa verkade det som på gapskratten.
 
Jag har blivit med trollslända. I lördags blev vi bjudna på middag hos grannarna nedanför. Det börjar bli en vana det här med att gå hos grannarna och äta... 
 
 
Det var hur mysigt som helst. Tyckte det var stort nog att få gå bort och äta och så plötsligt får jag en present, som grädde på moset, också.
 
 
Jag fick t o m välja mellan två saker. Jag valde trollsländan utan att tveka. Jag gillar dem. Den påminner mig om att leva i nuet.
 
Vid sidan av begravningsförberedelserna, så har ett behov av att rensa i rörorna,  blivit en tillfredsställande sysselsättning igen. Garderoberna och en byrå har rensats rejält och det gör så gott att ha ordning någonstans. Tror vitrinskåpet får bli nästa ställe att bringa ordning i. Nu ska jag försöka göra mig av med en kaffeservis som vi aldrig använder och göra plats för annat. Gudarna ska veta att utrymmena är hårdvaluta när man som vi, bor på få kvadratmeter.
Lite motivation för fortsättningen unnade jag mig idag. Jag var och köpte nya påslakan, kuddöverdrag till soffan bl.a. Rabatten var 300kr vid köp över 600kr, så det hjälpte förstås till. 
Gissar att jag kommer att behöva all motivation jag kan få, när den här veckan är över. Men nu var det ju det här med en dag i taget igen!!! Så lätt att säga, så lätt att glömma. 
Det blir bra hur än det blir, bestämmer jag mig för. 
Snart är i alla fall alla dagens uppdrag avklarade. Med beröm godkänt! Rena lite, shoppa lite, klippa sig( ganska mycket), sköta trollet....Med så angenäma uppdrag är det svårt att känna annat än livsglädje❤
 

Kommentera här: