Allt är inte guld

Måndagar kan vara helt underbara (känner att jag sticker ut näsan lite ;-) ),  men "gårmåndagen" bjöd på en mix av både ditt och datt. Life has its ups and downs! Likaså dagarna. Gårdagen hade också guldkorn tack och lov.
Ett var veckans pyssel.
 
 
Rosorna är rullade av härliga höstlönnlöv. Mitt favoritlöv!  
Nu står den och väntar och känner sig för om den behöver eller vill ha lite mer lull-lull , och vad i så fall. Vi konstaterade i alla fall att vi höstpyntat mer än någonsin denna höst. Naturligtvis så är ställningen köpt på loppis. Var annars?
 
Morgonens prommis med barnbarnet var ett annat guldkorn. Mamman fick chansen att duscha i lugn och ro under tiden.
 
Ytterligare ett guldkorn var telefonsamtalet från en vän. Det gav hopp!
 
Middagen stod på bordet när jag kom hem från juntan, vilket ju är lika fantastiskt varje gång.
 
Jag inser att dagen egentligen inte var helt grå och trist, men många gånger är det lätt att låta tunga saker, besvikelser och känslor ta över helt. Därmed inte sagt att man inte får känna, utan tvärtom. Jag tror det är viktigt att tillåta sig att känna känslorna, för att sedan gå vidare tid nästa steg, vilket det än må vara, och att inte låta det överskugga allt annat för länge. Nåt som brukar funka bra för mig är att göra nåt praktiskt för att inte bli fast i tankarna. Ibland kommer alternativa lösningar av bara farten. Det är inte alltid lätt , och krävs lite träning, som med mycket annat.
 
Så jag väljer att fokusera så mycket som möjligt på alla guldkorn som bjuds och som jag själv kan locka till mig.
Det är guld värt♥
 
 
 

Kommentera här: