Sötsaker

Julstök har det blivit, om än inte lika mycket som jag hade tänkt och velat. Det är ju inte det viktigaste här i livet... Samtidigt kan jag känna att det är skönt att GÖRA i stället för att tänka för mycket. Det slutade med att jag plockade julgodisrecept vid shopexpressen och handlade hem ingredienserna till dem och har nu två lyckade fudgesorter i kylen. Kokade dem i måndags medan gröten till "mandeln i gröten-middagen" stod och svällde.
 
 
Underst: Fudge med polkagriskross
Överst: Saltlakritsfudge gjord på turkisk peppar.
 
Jag säger bara : Mums!!!
 
Idag gjorde dotter o pojkvän kola med flingsalt på. Jag gjorde nubbesallad som vi äter på uppesittarkvällen på hårdbröd. 
Bingolottospel förstås. Mannen vann två Sverigelotter. Kul😃 Men hur kul hade det inte varit om nummer 33 hade gått in på spel 2 ?! Då hade vi varit två i soffan som vunnit en bil. Det var spännande må jag säga.
Emellan varven pep dottern iväg och sydde en julstrumpa till lillgumman. Jag missade att ta kort på den tyvärr. Den blev jättefin, och var gjord enbart av tygbitar vi hade hemma. Kul! Mommo fyllde strumpan direkt med några morgonklappar. 
 
 
Hon är sååå mysig i sina jullstasser. Vår egen lilla tomtenissa❤
 
Nu är jag helt slut och hoppas på en bra natt, så jag orkar bättre imorgon. Kram och GodJul på er!

Kommentera här: