Nöjd och glad

Ännu en vecka med härliga träffar. De tre första dagarna var jag på loppisraid med tre olika gäng. En del mer vanliga än andra. Juntan inledde veckan förstås. Det blev en stunds terapi i knapplådorna igen. Det är faktiskt riktigt rogivande att dra fingrarna genom en rejäl samling knappar. Prova om du inte tror mig! Förutom några enstaka, specialknappar så fyndade jag också en jättefräsch svart ulljacka för 75kr. Så nöjd så!
 
Med mannen och bästisen blev det ytterligare en tripp dagen därpå. 
 
 
Plåtkorgar har jag så svårt att gå förbi, men de kan man väl inte ha för många av tänker jag. Färdigpyntad var den dessutom. Ingen av oss var så där jättefräsch, så det handlade bara om ett par anhalter, plus lunch förstås. Äta bör man...och mysa också för den delen :-)
 
Nästa dag fick jag besök från Råne och Boden. Medan en av vovvarna var hos veterinären, så gjorde vi stan. Dottern var också ledig och hakade på. Herregud, så trevligt man kan ha det! Lunch ingick idag också. Vilken lyx! Förutom att jag inhandlade årets första julklapp, så tittade jag bara idag. Och önskade...
Är det jul så är det ;-) 
 
På hemmafronten har det kommit upp lite krokar och knoppar i pysselrummet. Och skåpförvandlingen går framåt. Pö om pö...
 
 
 
"Göra färdigt" är ju en stående punkt på agendan och ibland kommer motivationen när jag behöver frigöra plats till annat. Så blev det häromdagen. 
 
 
En av fyra tygblommor som jag tvekade att beställa från Panduros höstrea, men som till slut hamnade i varukorgen, passade perfekt som dekoration på den halvfärdiga flaskljusstaken. Kanske den får stanna i hemmets lugna vrå ändå. 
 
Vädret har blivit kallare, men snön syns ännu inte till.
 
 
 
Och utsikten är jag fortfarande inte less på. Tror aldrig att jag blir det heller. 
 
Idag tänder vi ljus både på gravarna och här hemma. Det är så himla mysigt med ljus i mörkret. Mamma följer med hit efter kyrkogårdsbesöken och så går vi en sväng på loppis på Nolia imorgon.
 
Mys o Må♥
 
 
 
 

Kommentera här: