Mors Dag

 
Jag har både blivit firad och firat idag. Dottern kom med dessa vackra blommor tidigare ikväll och sonen överraskade med ett presentkort.
 
 
Mannen fick ett när han fyllde år, som han inte förbrukat än, så nu kan vi mysa tillsammans. 
 
Min egen mamma har varit här sedan i fredags. Loppisen på lördagen var trevlig i det fina vädret. Inte en regndroppe! Det var dock hur många bord som helst, måste ha varit rekord, så förtjänsten blev inte så stor i pengar räknat. Men mamma fick rensat i sina förråd, jag blev av med lite grann jag också och grejerna som blev kvar fortsätter att göra nytta på annat sätt. Röda Korset fick ta hand om resten. Som vanligt så träffade vi en hel del trevliga människor också. Både kända och okända. 
Slappade resten av eftermiddagen med ett glas vin och köttgryta som vi hade i frysen. Finns inte på kartan att laga mat efter en dag på loppis. Resten av sommaren ska jag bara gå på loppis som köpare :-)
 
Efter att min duktiga systerdotter varit snäll och tagit sig tid att klippa mig, så hämtade jag mamma igen och tog med henne på en liten utflykt. Vi åkte till Älvsbyn till en pysselbutik, som jag läst om på fejjan. 
 
 
Det blev några inköp för båda två. Sedan bjöd jag på en storslagen måltid på Älvåkragrillen- Kebabtallrik fick det bli! Fint ska de va`på Morsda´ ;-)
 
En fika hos svärmor hann jag också med innan Granholmen önskade mig välkommen hem. Sedan dröjde det inte länge innan jag däckade på soffan. Det var den skönaste powernapen på mycket länge. Lagom till "Mästarnas mästare " piggnade jag till, för att se Danijela Rundqvist ta hem titeln. Min favorit faktiskt. Vilken fokus!
 
Mamma Mia, vilken helg och vecka också för delen! Många guldkorn av olika slag. Hopp har tänts för både egen och andras del. I bakgrunden rullar härliga Mamma Mia på TV. Härlig musik och tokigheter att skratta åt. Nu blir det full fokus på filmen och mig själv..... Mamma Mia.
 
Grattis alla mödrar därute♥
 
 
1 Anonym:

skriven

Jag tittade efter dig på loppis i lördags men trots att jag verkligen var ihärdig hittade jag dig inte.

Svar: Stod mittemot ishallen :-)
Maria Karlsson

Kommentera här: