Fasci(a)nerande

Äntligen har jag lyckats få förklarat (alt. varit redo för att ta in/förstå) hur fibromyalgin påverkar min kropp. Tidigare i veckan var jag till en sjukgymnast, som jag fick jättebra kontakt med och idag var jag på Yinyoga på Gästgivargården, och båda sa samma sak. Min "kroppsstrumpa" ,dvs "fascia", är för tight. Musklerna har det trångt och behöver mer plats är min tolkning. Nu känner jag mig starkt motiverad att lära mig mera om detta! Förutom yinyogan idag, så deltog jag även i en stunds meditation, så jag var riktigt avslappnad när jag lämnade stället. Fylld av energi också tydligen, för direkt jag kom hem gick jag ut i skogen( bakom knuten) och plockade blåbär.
 
 
Nej, det är ingen 10-liters hink! Utan 7dl omsorgsfullt plockade och m a o färdigrensade. Det var längesedan sist, men det gick så bra tack vare trädgårdspallen, som jag kunde sitta grensle på och spara rygg och ben. Förhoppningsvis orkar jag fylla kärlet fler gånger.
 
Även lördagen var härlig på många sätt. Vi startade med ett loppisbesök i en närliggande liten by. Jag hittade något jag har varit ute efter...
 
 
Det var rullarna jag behövde, så det kan man väl kalla ett riktigt fynd. Allt för 30kr!!! Fem rullar var helt hela, medan vissa av de övriga hade någon spricka eller någon bit borta, men de funkar ju att rulla fina band på. Det var lite pyssel att få bort all dammig tråd, men nu är det gjort.
 
 
Sonen köpte en polermaskin till bilen för en femtilapp. Jag tror minsann att jag har värvat en ytterligare en loppisanhängare ;-)
 
Kvällen spenderades nere på udden tillsammans med en härlig grannfamilj. Vi hade en mysig säsongsavslutning, Eldfest,  i månskenet.
 
 
 
En alldeles underbar kväll ♥
 
Batterierna känns uppladdade efter helgen. Fantastiskt, med tanke på hur slut jag var i lördags! 
Just idag mår jag bra ....... ;-)
 

Kommentera här: