Sommar, sommar, sommar....!

Det tar sig! Vi har haft en jättefin helg. Det är visserligen mest solen som värmer, men hallå- vi har sol! Och vi har kunnat äta ute.
 
Igår kväll hade vi besök av goda vänner. Vi damer drog först på kvällsloppis i Badhusparken. Jättemysigt med kvällsloppis tycker jag! Shoppade en korg för en tjuga och var tvungen att ta innehållet på köpet.
 
 
Vill minnas att jag sålt likadana muggar en gång i tiden, men gumman var ny för mig :-) Den kanske är värdefull tänker jag. Vem vet...jag kanske gjorde ett kap ;-) Hon verkar ju sitta inne med en del pengar, så rädd som hon är om väskan. 
Jaja, korgen tyckte jag om i alla fall!
 
Efteråt blev det middag på altanen. Grillat såklart en så härlig kväll som denna. Och inte kunde de komma tomhänta heller!
 
 
En supermysig ljuslykta fick vi, som blir jättespännande att se tänd så småningom.
Och dessutom egenvirkade pannlappar, modell GROVA :-)
 
 
Mycket mysiga!
 
Idag har vi varit och strosat på kyrkmarknaden. Luktat på alla olika marknadsdofter....kryddor, munkar, korvar, bröd och trängts med en massa andra människor. Vi avslutade med en fika på svärisarnas balkong alldeles vid marknadsområdet. Jag hade inget behov av eller lust att shoppa. Sparar mig till kommande loppisar. Det är så mycket roligare tycker jag. Och så letar jag skrivbord. Ett skåp har jag redan köpt. Nu ska jag bara slipa och måla det innan det får flytta in i pysselrummet. Gud, vad jag längtar efter att få göra iordning! Och vad mycket förvaring som frigörs på andra ställen i huset! Det kommer att bli storrensning både här och där allt eftersom. 
 
Bara jag slutar ranta så kanske det börjar hända nåt :-)
 
 

Kommentera här: