Andra bullar

Ingen vanlig tisdag idag tyvärr. Alldeles för förkyld för mitt eget bästa. Efter några ärenden i stan, så kom vi hem till ett fat med nybakta bullar. Goda grannar som överraskar är härligt!
 
 
Vi lyckades spara två stycken till sonen som kom hem senare. Ibland får man anstränga sig lite :-) De var supergoda! Vi riskerar att bli bortskämda på bullfronten, när det bjudits på nybakta sådana två veckor på raken. Det smittar av sig grannar emellan tydligen...
 
Igår slog vi på stort och gjorde semlor efter lunch också. Ungdomarna var med oss hela dagen. Mysigt!
 
 
Nu får det verkligen bli andra bullar snart. Jag har helt kommit av mig med både motion och motivation. Jag som var så taggad. Med risk för att förarga någon så önskar jag ibland att jag TAPPADE matlust och sötsug när det blir för mycket runtikring mig. Det är säkert de som har det jobbigt när det är åt det hållet också, men jag som har att ta av skulle inte tacka nej till det. Å andra sidan så är det väl därför jag har att ta av...
 
Nu har jag fyllt på förrådet igen.
 
 
Den motivationen verkar dock inte gå att ta död på. Jag är så glad att jag har hittat något som ger mig så mycket glädje och mening och avkoppling. Dessa ringar räcker till en hel del färgglada ugglor och så småningom även andra djur. Jag är sugen på att hitta på något nytt igen och har börjat spåna och planera. Det är så kul! Önskar bara mera ork och mera tid, men eftersom inget av det går att påverka fullt ut, så får jag hålla tillgodo med det jag har.
Bull- och semmelgarn har också inhandlats för kommande bak. Bäst att passa på medan det finns kvar. Just bull-färgat garn tycker jag annars är svårt att hitta. 
Och nyckelringar finns också åter på lager. Fyra stycken mini-ugglor ligger och väntar ( och har fått vänta ett bra tag) på att bli med ring, innan de äntligen ska få komma till sina blivande ägare. Som sagt var ... det har varit lite annat på tapeten här ett tag. Men nu finns det material i alla fall :-D
 
Och jag erkänner.... jag är en virkoholic! En stolt sådan ;-) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: