Gjutit&Njutit

Gårdagens loppis var både jobbig och rolig. Kroppen påminde mig varför jag inte står oftare :- / Men nu är det gjort och många grejer har bytt ägare och resterande fick vandra vidare till Röda Korset. Många trevliga människomöten blir det alltid såna här dagar och guldkornet denna gång var ett samtal med en äldre farbror. Han kom runt bordet när han skulle betala och sa att han ville visa mig något vackert. I plånboken hade han ett gammalt, svartvitt foto på en vacker kvinna med filmstjärnelook. Han var så stolt över henne! Jag fick känslan att hon inte längre var i livet och att han hade ett behov av att prata om henne med någon. Kärlek!
Väl hemma så bjöd sonen på pizza och senare blev det en välgörande och varm bastu. Så otroligt skönt för kroppen! När mannen for hem tidigare från loppisen, så hade han varit och köpt hyllplan, och gjort iordning rejäla hyllor för förvaring i bastukammaren, så det var extra roligt med ordning därinne. Återstår bara att sätta upp en gardinstång och hänga för skynken (gardiner), som jag shoppat på loppis under året. Nu kom de till användning också!
 
Idag sken solen och vädret lockade till utevistelse. Jag kände för att vara kreativ och ta vara på den återuppväckta betonglusten.
 
 
Så nu får jag längta några dagar innan jag kan se resultatet. Det är alltid lika spännande att se hur det blir och OM det håller ihop, släpper från formen osv. På tisdag får jag dessutom hem det vi gjöt i tisdags, då vi ska ha junta här hos mig. Jag längtar redan! Och då inte bara efter betongen, utan mest till härlig och inspirerande samvaro ♥
 
Vädret lockade också till att äta ute. Sonen gjorde upp eld och så grillade vi lite. Mysigt och gott och avkopplande!
 
 
Ikväll är flygtaxin åter i tjänst. Då hämtar vi dottern och pojkvännen på flyget från Stockholm. I fredags morse skjutsade mannen dem till flyget klockan halv 5 på morgonen och vid elva hämtade vi syrran och 50-åringen från flygplatsen i grannlänet. De kom hem från Spanien och hade såklart mycket roligt att berätta om resan, som syrran gör om tillsammans med mig och mamma om fyra veckor. Overkligt!
 
 
Fick en liten försmak :-) Både för ögat, munnen och örat med andra ord!
Det börjar pirra lite av förväntan vill jag medge :-)
 
¡España, por favor!
 
 

Kommentera här: