Wow!

Blev väckt av mannen som ville ha det långa objektivet till kameran. Han hade sett sälar på isen nedanför oss, när han skulle gå ut med hunden. Inte kunde väl jag ligga kvar då. Drog bara på mig lite mer kläder- pyjamasbyxorna fick dock duga- och gick ut i kylan. För kallt är det! Och ska vara det hela veckan. Grrrr!
 
 
 
 
Längre ut låg det ännu fler. Enligt fiskaren så kommer de in i fjärden när det blir öppenvatten ute till havs och is ligger kvar i viken. De vill ligga kvar så länge som möjligt. Men vad jag kommer ihåg har jag då aldrig sett dem ligga så här på isen på de här åren vi har bott här. Så här tidigt har isen aldrig gått heller. Nu är det nära...
 
 
 
Det blir nog inte några uteaktiviteter idag, valborgsmässoafton till trots. Siktar på att vi kanske kan vara med grannarna i deras kåta om de inte har annat inplanerat. Det skulle vara mysigt. Och så blir det en bastu!!! Behöver värma kroppen ända in i märgen i detta väder.
 
På väg upp från vattnet föll blicken på rabatten. Varje år tänker jag att det här kan ju aldrig bli nåt.
 
 
Men även det brukar lösa sig vad tiden lider. Fast det lär nog inte hända så mycket de närmaste veckorna är jag rädd, med tanke på väderprognosen.
 
Gårdagens wow var besök och leverans av hembakta skorpor och frökex.
 
 
 
Den lilla råttan skyndade sig att baka åt mig fast hon åker utomlands på fredag. Lyckat arbetsbyte, må jag säga. Nu har hon sett till att jag tänker på henne varje dag medan hon är borta. Om det nu räcker så länge vill säga.... Fast jag tänker ju på henne ändå :-) 
 
På lördag inleds loppissäsongen på allvar. Sedan är det tydligen loppisar varenda helg till i september. Tack och lov så är det inomhus till helgen. Loppisarnas Mecka -Arcus- på lördag och Lions hemma på söndag. Hmmm.... dags att planera matsäcken kanske.... för det behövs energi för att klara att ta sig runt. I år följer dottern också med. Premiär :-) Kanske vi hittar nåt kul till westernfesten också! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: