Gårdagens pyssel

Nu har äntligen svärmor och svärfar blivit klara med flytten från hus till lägenhet. Och allt är klart med husförsäljningen. De har fått så fint i sitt nya hem och trivs så bra. Tänk att det löste sig så bra till slut. Redan när vi hjälpte dem att flytta så fick jag en idé som jag igår tog tag i och verkställde.
 
 Alla hennes mönsterpärmar i olika färger och modeller fick nu sin plats i sovrummet, så då tänkte jag att det kunde vara kul att få det mer enhetligt och dekorativt. Eftersom hon redan hade förvaringlådor i svart och rött, så passade de här gamla scrapbooking- papprena perfekt. Ibland är det bra att spara :-)
 
 
Det fick bli min inflyttningspresent. Jag blev nöjd och svärmor blev jätteglad. Spenderade kvällen där med min virkning framför "Bygglov", som dagen till ära var i Norberg. Svärfars hemmakvarter, där vi också varit på semester i många år då vi hade husvagn. Kul att känna igen sig. Det blev en gemensam nostalgitripp.....
 
.....alltmedan svärmor flyttade över mönster till de nya pärmarna.... :-)
 
/ Pysseltoken
 
 
 

Kommentera här: