Till verket

Jag passar på att skriva lite när tillfälle finns. Snart kommer vår prinsessa igen. Vi har fått umgås ännu mer senaste tiden eftersom lillebror, vår lille prins, är sjuk och legat på sjukhus i omgångar. Han har behövt inhalera för att han haft så mycket slem och hosta och fått jobbigt med andningen. Nu håller vi tummarna för att det börjar gå åt rätt håll. Det har tagits prov för både rs- virus och kikhosta dessutom.
 
I förmiddags blev jag nästan tagen på sängen av min kompis, som varit iväg på loppis. Jag prioriterade sömn och vila. Hon överraskade dessutom med en härlig påskuppsättning.
 
 
Tack så innerligt! Imorgon är jag redo för en loppissväng jag också😉
 
Mannen har hunnit fylla år och vi firade vår bröllopsdag dagen före.
 
 
Lagom till födelsedagen bar han in sitt verk, som jag beställt för länge sedan. Av två gamla fönsterramar utan glas bidde det en TV-bänk.
 
 
Det ska ännu dit tyg i dörrarna och hyllan ovanför ska bytas ut till en annan som också legat på lur länge.
Av bara farten så åkte fler möbler ut i garaget också. Rött blev trävitt, för att sedan bli ..... vitt!!!! Skräll🤣
 
 
Tack mannen för att du gick till handling. Förarbetet skrämmer mig många gånger från att börja. Samt val av färg och vilken typ av färg. Nu sket jag i allt och  gjorde det enkelt  ... eftersom mannen slipade🙈
 
Just nu känns det onödigt att börja pynta där desto mer, eftersom en viss ung dam klättrar en del för att komma bakom soffan, men vi får väl se🤔 
 
Häromdagen fick samma unga dam måla en tavla.
 
 
Det tyckte hon nog var jättekul, eftersom hon höll på länge. Roligt att hon fyllde hela canvasen dessutom. Jag ser ju alltid vad jag ser i sådana här målningar. Vad ser du?
Vi har också grillat och lekt ute....
 
 
... byggt koja (även om den var nog så liten)...
 
 
... vilket säkert indirekt ledde till att moffa beställde en liten överraskning.
På tal om beställning, så slog vi till och beställde ett uppblåsbart spabad. Vi har pratat varje sommar att vi skulle må väl av det. Det funkar ju både vår, sommar och höst dessutom. Det ser jag fram emot😊
 
Det senaste virkalstret blev så omtyckt av lilltjejen, så det är klart att hon fick den.
 
 
Jag brukar säga att jag skämmer bort mina barnbarn med tid, kärlek och virkade grejer🤣
Senaste veckan har jag läst mer än jag virkat. Jag har haft ett uppehåll i läsandet ett tag så när jag hittade en pocket för 30kr på ÖoB kom jag igång.
 
 
 
 Den här var riktigt bra tycker jag. 
Jag fortsatte sedan av bara farten med en av alla böcker, som jag redan hade hemma. Verkligen avkoppling mellan andra verksamheter Verkliga, overkliga, värkande och tillverkande sådana, som påverkar verkligheten

Kommentera här: