Allt är inte glasklart

I helgen har diskmaskinen gått många vändor. Allt i vitrinskåpet är nu nydiskat och fräscht. Ett tag! Att det kan bli så dammigt i ett skåp😑
Ett tag var det rena lekstugan här, medan glashyllorna var uttagna. En liten tjej älskade att gå in och stänga dörrarna.Återstår att se vad hon säger nu när allt är tillbaka....
 
 
I jakten på duk hittade jag en stor, som är för liten för matbordet. Jag tog fram saxen och gjorde flera mindre i stället. Jag älskar att sy i rutigt tyg förresten. Busenkelt!
 
 
Det rosa får flytta till matrummet, nu när väggarna börjar bli mer neutrala. Vardagsrummet har fått blåa accessoarer i höst.
 
 
(live från soffläget)
 
I huset har det hänt mycket i helgen. Väggar har kapats och golvmattor tagits bort. Än är det mycket kvar innan det roliga återställandet börjar. Men det närmar sig...
Det är så himla spännande att se husets förvandling!
 
 
Grannarna kommer och hälsar välkommen när man kör in på infarten🐓
 
Kroppen har ropat efter vila i helgen. Så jag har avverkat de två första böckerna av Sofie Sarenbrant:
"Vecka 36" och "I stället för dig". De var svåra att lägga ifrån sig . Jag ville bara veta VEM???? Det var inte helt lätt att gissa.
 
 
Snart dags för en ny vecka och nya utmaningar. Möten och avsked. Skratt och gråt. Gamla minnen och nya . 
Det är som det är och blir som det blir. 
 
 
 

Kommentera här: