Den fula ankungen...

...visade sig vara en svan. Med lite (eller mycket😉) hjĂ€lp pĂ„ traven hĂ„ller 80-talshuset att genomgĂ„ en liknande förvandling.
 
 
Sovrummet fĂ„r en mörkblĂ„ fondvĂ€gg och blev fĂ€rdigmĂ„lat ikvĂ€ll. Klart för golvlĂ€ggning och lister, men lister har man ju 10 Ă„r pĂ„ sig att fĂ„ dit😂 ÅterstĂ„r att se hur lĂ€nge de lĂ„ter vĂ€nta pĂ„ sig hĂ€r ?😉
 I barnbarnets rum Àr det bara ett varv kvar pÄ en grÄ vÀgg. DÀrinne gömde sig en jÀttefin tapet under den senaste.
 
 
Inte för att jag vet om jag skulle vilja ha den nÄgonstans, men den vÀckte nÄnting inom mig.
 
PÄ vÀg till huset en dag i veckan, stannade vi vid Sladan,  som skulle kunna byta namn till Svansjön. Jisses, vad mycket svanar det Àr dÀr nu!
 
 
LÀngre fram i höst och vinter kommer jag att ha massor av böcker att lÀsa. Jag hadetre nya pocketböcker i brevlÄdan nÀr vi kom hem.
 
 
Nu har jag alla fem böcker i Sofi Sarenbrants serie. Jag hade bara del 2, 3 och 4 innan.och ville gÀrna lÀsa dem iordning. "Kalla mig Amanda" Àr skriven av en tjej frÄn Motala. Jag har velat lÀsa den ett tag och nu blev jag extra inspirerad efter förra helgens resa.
Mycket att se fram emot har jag😊
 

Kommentera hÀr: