Sjukstugeuppdatering

Både jag och mannen är förkylda igen. Bläää!!! Fram till idag har det varit någorlunda lindrigt och jag har kunnat vara på juntan o.d. Idag fick vi för oss att åka iväg en sväng och fick sällskap av sonen också. Jag kände hela tiden att jag bara blev sämre och sämre. Strax före vi var på väg att återvända hemåt ringde telefonen. Lillfia hade fått feber på förskolan och av olika anledningar så behövdes mormor och morfar ett par timmar. Febern var inte så hög så att den däckade henne, vilket ju var bra! Däremot så däckade vi i soffan när vi blev avlösta. 
Jag somnade mitt under "FixerUpper"!!! Då är det illa😉
 
Jag har haft lite upp- och ner i tillvaron senaste veckorna. Det är inte alla dar i veckan det är så enkelt att tänka positiva tankar när man som jag både ser illa, hör illa, går illa, minns illa, sover illa..... har "illt"(ont) både här och där. När dessutom en halv tand lossnar bara sådär så känns det både jobbigt och framför allt dyrt😐 Jag blir både less och ledsen....Jo, jag vet att det finns de som har det sämre. Och jag vet också att det finns de som har det bättre. Ibland tillåter jag mig att tycka synd om mig själv. Men inte för länge....
Det var då  jag började rensa handdukar😊 Flyttade fokus kan man säga. Nu är jag i alla fall glad att ha gjort det.
I lördags var jag med mina flickor på Mio och kom hem med nya, fräscha skålar.
 
 
Rensningen fortsatte med andra ord. Bort med gamla  missfärgade och repade skålar.
 
Av bara farten fortsatte jag i pysselrummet. Jag har börjat med garderoben och tygskåpet och redan fått ihop en sopsäck. Samtidigt hittar jag loppisfynd, som inte hittat sin plats än. Nu var visst tiden inne.
 
 
Mittenvasen har stått tom och jag har funderat på vad som skulle passa där. Svaret fanns i pysselrummet. Den "gamla" kartan över Piteå fick flytta till en gammal ram och hittade hem även den.
 
Jag är även på G med fotoväggen, som jag surrat om i hundra år. Jag kom på att jag kunde återvinna foton från almanackan vi fick i julklapp. Januari och februari är ju ett minne blott nu.
 
 
Plötsligt händer det! (fast det är ju inte klart än🙈)
 
Däremot så hänger nya matrumslampan på plats. Efter lång planering, många juntatimmar och till slut hemmapyssel också. 
 
Före;
 
 
Efter:
 
 
 
Allt utom glödlampan är material från loppis, gammalt lakan och tokrea på Panduro (metallbandet) Jag ljuger inte om det sammanlagda priset för skärm och material understiger en hundring med råge. Prismorna har jag till största delen tagit från, i mitt tycke, fula guldfärgade ljuslyktor bl. a som jag köpt på loppis.
 
Förra veckan lyckades jag få till en mysig träff med en likasinnad vän. Vi åt lunch på det nya stället, Alcatraz,, där de också har en massa aktiviteter som bl.a att lösa "problem" i celler, Lazergame, gocart etc.
 
 
 
 
 
Det var både gott och mysigt!
Efter maten gick vi och kollade in loppisen som också ligger i anslutning till detta. Där kan man hyra öppna skåp veckovis. Man prismärker och ställer iordning det man vill sälja och sedan sköter de försäljningen. Lite sugen är jag att prova...
Där hittade jag dessa:
 
 
Kanske härmar jag dem på restaurangen och köper färska örter att ha i dem. Det skulle vara dekorativt.
 
Dan efter tog vi med oss svärmor på Kvartersbageriet- jag, dottern och dotterdottern. Det var också mysigt!
 
 
 
Summa summarum så har det varit både gott och blandat de senaste veckorna. En fot framför den andra och då och då en drakdans(Bolibompa) som omväxling.
Livets efterrätt är onekligen en källa till ren och sann glädje💕 
 

Kommentera här: