Lägerverksamhet här och där

Det är svårt att inte oroa sig, fast jag vet att det är onödigt innan saker och ting har hänt. Jag tycker ju att jag blivit bättre på det, men det är ändå jobbigt. Nåväl.... det brukar ordna sig ( precis som det brukar göra när jag säger det till andra) 
 
Vi har i alla fall tjuvstartat med påskgrillande. Ungdomarna har skottat upp så vi kan sitta och mysa ute, vilket vi redan gjort tre gånger redan i veckan.
 
 
Vi har faktiskt fått se solen en hel del. Synd bara på de höga träden🤔 (som inte är våra)
 
 
Här är en som älskar att vara ute.
 
 
Mobbo är favoriten💕 om hon får välja.
 
Igår kom hon med blommor...
 
 
... och bjöd på sång och musik.
 
 
Jag har äntligen kommit igång med årets insamling till Downs läger på Gotland. I år virkas det enhörningar över hela Sverige. Bra i kombination med TV-tittande.
 
 
 
En giraff, som var förra årets modell, är också på gång till en köpare, som skulle upp hit under påsk. 
Om någon är intresserad så kostar enhörningen 300kr och giraffen 250kr( +58kr i frakt om det behöver skickas) Varenda krona går till lägerverksamheten i sommar för familjer med barn som har Downs syndrom.
 
I eftermiddag väntar middag och hockey(Piteå HC) hos barnbarnet med föräldrar. Kan ju vara kul även för mig att se dem spela. Sonen och mannen går på alla hemmamatcher, medan jag oftast myser här hemma. Förra matchen for jag faktiskt till mamma, vilket ju också var mysigt. Och uppskattat.
 
Trevlig helg!
 

Kommentera här: