Nationaldag

I år firade vi 6 juni med att äta vår nationalrätt: Palt.
 
 
Svärmor bjöd på palt hos oss och ville även att min mamma skulle komma. Vi hjälptes förstås åt och lyckades få ihop 35 paltar. Alla fick med sig matlåda med andra ord. Det var supergott! 
 
Barnbarnet var ute med moffa och mobbo och vovve under tiden vi lagade mat. Hon är så go' med Pumin alltsom oftast.. ibland blir hon för ivrig och vill springa efter henne och det är inte så populärt. Men lugna kramar och pussar och godisutdelning funkar bra.
 
 
De delar på kakor ibland också😊 Och varje gång hon kommer till oss ska hon fylla på mat i matskålen.
Kärlek❤ mellan ung och gammal. Pumin blir 10 år i december. Tiden går så fort!
 
När vi skjutsade hem tanterna var vi också och hämtade en pelarborr, som mannen budade hem på Köposälj. Den kommer jag nog att ha användning för när jag pysslar också. Ibland har jag faktiskt pratat om att det hade varit enkelt med en sån😊 Här ska borras!!!
 
Men först är det trädgården som ska få sitt... Håller tummarna för att blåsten håller sig borta nu ett tag, så att jag klarar av att vara ute. 
 
Hej svejs från vårt lilla plejs!
 
 

Kommentera här: