(G)jord✔

Vädret betyder så mycket. Värken avtog direkt när det blev varmare och solen visade sig. Det är så härligt att kunna göra nånting. Just nu känns det att jag har gjort nånting också. Men.... no pain, no gain🙂 
 
Vi har målat några smådetaljer på altan och jämnat ut gräsmattan med matjord, både där det är grävt för fibern och på innergården.
 
 
Det värmer mamma- och pappahjärtat när sonen, efter att ha jobbat 11 h övertid i helgen, samt börjat 1h tidigare idag, erbjuder sig att kärra jord efter middagen.
Guld värt!
 
Nu är grävmaskinerna framme vid oss. Det tar sig.
 
 
Jag var och köpte garn i Hortlax före helgen och kunde inte låta bli att titta in på Maritas höstmarknad också. Hon hade gjort lite olika fyndpåsar och jag blev nyfiken på Prydnadsmajs. De ska visst bli riktigt höga och maffiga, så jag hoppas på snabbväxt. Jag hittade dock inga krukor här hemma som passade, så de har stått på standby. Idag kom jag på att kolla när vi var in på Ö o B, om de hade några lämpliga. Det hade de- på halva priset priset dessutom!
 
 
 
Jag har som sagt ingen aning om hur de blir eller om jag planterat "rätt". De ser ju onekligen lite små och obetydliga ut än så länge. Vi får väl se om de blir som jag tror och hoppas...
 
1 år har gått sedan vi fick uppvakta svärfar på sjukhuset. Igår skulle han ha fyllt 79 år.
 
 
Det blev ingen sockerkaka igår, men det är mycket möjligt att det kan bli en imorgon. Det är inte mycket som slår farfars sockerkaka. Enkel, men försvinnande god! Extra mycket gjord med kärlek nu.... och alltid med extramycket vaniljsocker😍
 
 
 
 

Kommentera här: