O'boy!

Vilket vackert väder! Idag har jag badat tillsammans med barnbarnet & Co och det var superhärligt!
 
 
 
Grannen byggde gemensam brygga åt oss, som blev klar i höstas. Vilket lyft det blev! Ungdomarna älskar att hoppa i från bryggan. Jag avvaktar tills vi har badstege att kliva ner från.
 
 
 
Det är verkligen priviligerat att ha en liten strand inpå knuten😊
Förutom bad bjöd helgen på en hel del annat mysigt. Loppisbesök både lördag och söndag. Lördag tillsammans med båda mina systrar och en kompis. 
 
 
 
Den gröna lyktan matchar min gamla gröna dörr, som jag har i trädgården.
Galonjacka för gumman att växa i, flugfälla, som jag velat ha länge men inte hittat nånstans och trälåda för t.ex flaskor är ett axplock av fynden.
Söndagens tripp till Westernfarms bakluckeloppis genererade i några fler roliga grejer.
 
 
 
Det behövs mer förvaring till barbarnets virkade fika, så lite DIY på denna byggsats blir ju perfekt till nya rummet. I september flyttar de i hus.
 
Lördagkväll tillbringade vi med god mat och dryck och musikunderhållning på Ralph Lundsten-gården.
 
 
 
 
Super mysigt! Avslutade med Buick-ragg i LULEÅ.
 
 
Igår firade vi en 1-åring i efterskott.
 
 
 På kvällen var jag på sommarens första bilbingo för egen del. Nära vinst flera gånger, men icke sa Nicke! Dottern vann en stor vas på en lott. Det var allt! Däremot är jag allvarligt oroad över hur mycket själviska människor det finns på denna jord numera. Jag tycker att det bara blir värre och värre.... Bilen framför oss plus bilen bredvid den(ett sällskap) började dricka kaffe bakom bilen sin, när bingon var slut. Bilen bredvid stod tom. Så vi kom ingenstans. När jag bad de framför köra fram ett par meter,så att vi skulle komma förbi, och slippa vänta tills de druckit kaffe så blev de skitsura och vägrade!!!  Och en annan försöker hela tiden att ta hänsyn till andra och flytta om man är ivägen etc. Jag skulle aldrig drömma om att ställa mig och dricka kaffe när jag har en massa bilar bakom som vill komma ut från en parkering. Åk nån annanstans och drick kaffet innan ni skiljs åt!!! Sånt där retar mig..... Men är ju inte så mycket att göra åt tyvärr. Funderar bara vad det är som gör att hänsyn, solidaritet och empati inte är självklart längre. Jag, jag, jag.....är det som gäller.
Jaja, vi har i alla fall tur med vädret😉
Sommartider, Hej, Hej, Sommartider 🎶
( musiken från i lördags har satt sig på hjärnan)
 
 

Kommentera här: