Stjärn-klart

Jag är så nöjd!
 
 
Dagen har ägnats åt adventsfix. Med både känd och för mig okänd julmusik som inspiration, var det riktigt mysigt. Motivation för att städa har saknats ett tag, så jag är så glad att jag hann få den före advent. Inser  ju förstås att advent ÄR motivationen😉 
Nu ligger jag nyduschad i soffan under en pläd och bara myser. Jag är inte klar, men jag känner att jag har kommit en bra bit på väg, och jag ser till att njuta under tiden jag "stökar".
 
 
När eluttagen inte räckte till, så fick det bli stearinljus som ljuskälla medan jag strök dukar och gardiner. Vilken tur att jag var ett uttag kort! Jag kanske inte hade kommit på att tända ljus just där och då i annat fall.
 
På förmiddagen invigde jag en tidig julklapp.
 
 
Mannen hade beställt skor med broddar åt mig och tyckte att det är ju nu de behövs. Och det kan jag intyga! Fy, vad trist det är när det är så halkigt! Jag spänner mig alldeles tillräckligt även med broddar, men det kändes mycket bättre. Lätta att kliva i vår de också, vilket jag uppskattar. 
 
 
Jag gillar i alla fall att det är kallare igen. Bättre med vinter, när det är vinter och inte en massa regn och elände.
På tal om kallt....
 
 
Caprin har tillfälligt fått komma ut ur garaget. Annat bilfix stod på att-göra-listan. Imorgon får den nog rulla in i värmen igen. Brrrr! 
 
"Det strålar en stjärna" .......minst😉
 
 

Kommentera här: