En kalasdag

Frukost i solen och sedan iordningsställande av dagbädden. Lyckligtvis så kastade jag ett getöga på telefonen däremellan och lyckades, tack vare min dotters taggning, att tinga ett vädrings/mattpiskeställ, som gavs bort. 
 
 
Jag har velat ha ett jättelänge och är supernöjd och glad att jag hann se annonsen i tid. Det var flera som var intresserade och köade.  Under tiden som vi hämtade den klippte sonen gräsmattan. Jag hade gjort en deal med honom eftersom han ville ha hjälp innan kvällen att sy om knäskydd som var för snäva. Win-win😊
Innan vi var hemma fick vi veta att vi skulle få främmande både härifrån och därifrån. Det kändes som att någon fyllde år. Vilket ju faktiskt var sant! En av gästerna fyller år idag, så han bjöds på "Ja må han leva" när han anlände. 
Det blev altanhäng och rallycross inne för de som var intresserade av det. Myspys! 
 
Imorgon blir det till att fortsätta med utefixet. Här kommer några tillsvidare-bilder...
Kryddbänken...
 
Paviljongen...
 
... som än så länge ser gräs-lig ut.
 
Blomstersoffan...
 
... där vi (jag och mamma) sått solrosfrön och ängsblommor blandat med sånt som verkar komma igen från förra året. Det blir spännande att se vad det är och hur det blir.
 
Bastuväggen...
 
Och päronträdet...
 
... som överlevt, till min stora glädje.
 
Fortsättning följer....
 
 
 
 

Kommentera här: