Rent hus...

... eller i alla fall på god väg. Upptäckte att jag tydligen är berättigad till hemhjälp. Har haft en städtant här som hjälpt mig att dammtorka och med andra ord jaga råttor i två dagar. Vardagsrummet och köksdelen är nu så rena och fina. Nu sitter vi och klappar oss på axlarna och tar ett glas rött. Ni som fortfarande har möjlighet- gör som jag- ring mamma :-) Eller så här var det...jag hade bestämt mig för att be om hjälp, men hon hann erbjuda sig innan jag hann fråga. Fast sedan bad jag om att få hjälp innan mannens operation till veckan, så liiite hjälp har jag lyckats be om i alla fall. Alla har vi våra saker som vi behöver träna på. Säga nej, säga ja, be om hjälp osv, osv.... I veckan har jag tränat på flera saker. Det känns riktigt bra och jag känner mig ganska stolt!
Innan jag upptäckte städhjälpen hann jag och mannen ta oss an sovrummet. Det var väl kanske då jag insåg att om jag/vi ska hinna runt innan nästa invasion så behövs bekämpningsmedel av starkare slag. För det var stort att få det gjort, fast det är litet. Närmare bestämt ca 7-8 kvadrat. Men det ryms alldeles för många oinbjudna gäster där än man tror. Nu är jag, eller VI, på banan igen känns det som. Nu blir det lite vila, operation och förhoppningsvis en snabb återhämtning och sedan hoppas jag orka göra resten av huset också. Det är ju inte så många kvadrat kvar, så hoppet lever. Sedan vill jag pyssla med både det ena och det andra och njuta av ordning och rena ytor. Köksskåpen får vänta tills dottern flyttar, eftersom hon har en hel del attiraljer där som är hennes. Det lär bli plats över och kanske kommer det också att saknas saker. Ett bra tillfälle att få förnya till viss del. Och det kanske inte dröjer alltför länge, för nu börjar det hända bra saker. Äntligen :-)
 
Nattinatti på er ♥
 
PS:Fotade inte råttorna innan vräkning, så det får bli ett inlägg utan foto denna gång ;-) DS
1 Buy-Soft-dyesy:

skriven

Hello, I recently came to the Silenius Software Store.
They sell OEM Act-3D software, prices are actually low, I read reviews and decided to [url=https://silenius.pro/pixologic-zbrush-2022/]Buy Pixologic ZBrush 2022[/url], the price difference with the official store is 25%!!! Tell us, do you think this is a good buy?
[url=https://silenius.pro/microsoft-access-2019/]Buy ACCess 2019[/url]

Kommentera här: