Maria Montazami & jag

Trotsade kylan idag för att handla lite och höll på att få fara hem utan mannen. Han blev inlåst!!! På Systembolaget!!! Vilken nyårsfest de hade kunnat få därinne :-) Nåja, strömmen kom tillbaka och jag fick ut mannen tillsammans med Maria Montazami.... i flytande form.
 
 
Medan jag väntade på att få ut mannen, så var jag ju tvungen att fördriva tiden. Ute var det kallt och i affärerna varmt. Så av en händelse slank jag in på en affär som jag inte varit in i på väldans länge. Där låg denna stora duk på reabordet och väntade på mig. Jag som dessutom hade fått lite julklappspengar att använda på rean, om jag hittade nåt. Tack Systemet för avbrottet!
 
Det nya året närmar sig och med det nya möjligheter. Lite skrattretande har jag hämtat ut en vinst idag, som gäller hela sommaren. Jag som sällan går på krogen är numera VIP på en krog i stan. Gäller inträde på alla arrangemang och får dessutom gå före kön. Inte illa! Jag kan riktigt se framför mig hur jag glider förbi kön, likt Maria Montazami, och blir mottagen med ett glas champagne.... Jag vet, nu gick jag lite för långt, men förbi kön får jag i alla fall gå!!!
 
                                                                                   
 
Och jag kanske kommer iväg fler gånger än vad som är brukligt. Det blir ju som billigare, och det är alltid välkommet i min värld. Nu hoppas jag på något trevligt artistuppträdande... Vinna är alltid kul!
 
/ Me, myself and I - A Very Important Person ;-D
 
 
 
 
 

Kommentera här: