Annorlunda utsikt

Här har det börjat hända grejer. Vi har i princip inte sett skogen för alla träden, men nu pågår gallring för fullt.
 
 
 
 
Ni som har sett vår baksida ser skillnaden, eller hur?  Väggen är borta. Mer sol och mindre djur är vad vi hoppas på. Och mer bär förstås.
 
Igår fick jag veta att Veckoloppan ska stänga. Sista veckan som den är öppen. Jättetrist! Vår tisdagstradition försvinner. Fyndade i alla fall några fina saker så här på sluttampen.
 
 
Kokboksställ som jag invigde i förmiddags när jag för ovanlighetens skull slängde ihop en sockerkaka. Insåg att det var superpraktiskt att kunna ha receptboken framför ögonen utan att den är i vägen på bänken. Och jag gillade stilen också.
 
 
 
Kruka, som tills vidare i alla fall får nöja sig med denna låtsasväxt, och en glasvas till rosorna som jag nyligt fick av min mamma. Upptäcker att jag köpt många glasgrejer på sista tiden. Ett tag kom jag bara hem med zink. Jättenöjd är jag hursomhelst med min sista affär på den här affären :-)
Nu har vi möjlighet att skapa nya traditioner och förnya oss litegrann. Som ordspråket säger:" När en dörr stängs öppnas en annan".
 
Motivationen till sockerkaksbaket var ett väntat besök ♥ En liten gotjej på två år och hennes nästan lika gulliga föräldrar :-) De gjorde min dag, och jag hoppas så innerligt att studsmattan som hade gjort sitt för våra stora barn, kommer att roa och glädja två små barn i fortsättningen. Håller tummarna för att det funkar....
 
Vi fick i vår tur en grill av en annan vän. Den behövde lite omsorg och efter att mannen tagit hand om insidan så laserade jag utsidan. Som ny! Förhoppningsvis.....återstår att se när vi testar den första gången ;-) Efter laserandet for jag på en inspirationsvända på ortens två plantförsäljningsställen. Planerar inför fredagens årliga inköpsrunda av sommarblommor. Njuter bara av att gå och titta på vad som finns, lukta på kryddor och planera kommande planteringar. Helgen är räddad helt klart :-)
 
 
 
 

Kommentera här: