Nytt försök

Internet har strulat här- trots fiber?! Trodde faktiskt att det var slut på det tack vare det, men där hade jag fel.
Det kalla vädret verkar inte vilja ge sig. Nu håller det i alla fall sig kring -18, men ännu lite varmare hade inte gjort nåt. Så fort temperaturen steg lite, så kom mera snö. Antingen eller....
 
 
Det var massor med snörök efter E4:an, vilket inte var trevligt alls. För andra dagen i rad var jag och dottern på roadtrip/shoppingtur med mamma. Måndagens planerade garnaffärstripp blev uppskjuten i sista stund pga stängt pga sjukdom. Då for vi på stan ( läs: 2-3 affärer) Jag fyndade en lykta, så mitt presentkort räcker till ännu mer.
 
 
Efter gårdagens lyckade garnbesök, fortsatte vi på PMU. Det var länge sedan. Jag letade en barnkavel till  "lerbak" hos mormor. Min dotter lyckades hitta en, plus lite formar. Mission completed! Det blev en fika också😉
 
 
Jag köpte även ett par skridskor. Man kan aldrig ha för många.
 
 
I övrigt så har det varit mycket vintersport och virkning framför brasan. Ett par lasarettsbesök har smugit sig in däremellan. Det ena roligare än det andra. Jag fick följa dottern på ultraljud och se "lillebror". Det var mäktigt även om han gömde sig lite väl mycket. Nästippen och överläppen fick vi en tydlig titt på i alla fall. Och blev det lite blött i mormors ögon❤
Det andra besöket var inte lika trevligt om än oerhört viktigt. Efter 1,5 år( som kändes som ett halvår) var det dags för mammografi igen. Det värsta var nog egentligen att det var så tidigt på morgonen. Det blir till att boka om, om jag får fler sådana tider. Jag fick kämpa för att hålla mig vaken. Trafikfara! Efteråt somnade jag på soffan och så gick den dagen....
 
Jag har gjort det igen! Jag skulle göra mig till och laga mat....efter recept. Ett gammalt beprövat recept, men ändå gick det som det kan gå när det gäller mig.
 
 
När ost och skinkpajerna aldrig ville stelna och det började lukta bränt, så slog det mig .... jag hade glömt äggen!!! Inte konstigt rätt det var blött. Ibland blir jag trött på mig själv på riktigt! 
Mannen förbarmade sig över ugnsrengöringen samma kväll. Utan att knorra eller förmana. Det är väl det som kallas acceptans? Eller kärlek? Kanske både och....
Jag kan meddela att det blev pizza den dagen!

Kommentera här: